Dacia, excepția de la regulă: vestea care îți arată că gigantul de la Mioveni o duce mai bine decât alții

Dacia, excepția de la regulă: vestea care îți arată că gigantul de la Mioveni o duce mai bine decât alții

Dacia face o treabă din ce în ce mai bună în a se impune pe piața din Europa. Portofoliul este suficient de mare, iar prețurile, suficient de bune, încât gigantul de la Mioveni reușește să-și crească vânzările când concurența stă pe loc sau, mai rău decât atât, se duce în cap.

ACEA a publicat cel mai recent raport referitor la piața auto din Europa. Cu această ocazie, aflăm că marca Dacia a înregistrat o cotă de piață de 3,7% pe bătrânul continent, în perioada ianuarie – aprilie 2022. Mai impresionantă decât atât este însă creșterea cu 14,7%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Dacia, mai bună decât multe altele

Parte a grupului Renault, compania românească Dacia s-a bucurat, după primele patru luni ale acestui an, de comercializarea a 134.356 unități. Acestea reprezintă o creștere de aproximativ 15% față de perioada ianuarie – aprilie 2021. Creșterea este cu atât mai impresionantă, dacă o privești în contextul contractării pieței auto per ansamblu cu 13%. Din acest motiv, putem spune că Dacia este excepția de la regulă, cota sa din întreaga piață europeană de autovehicule a crescut de la 2,8% în aprilie 2021 până la 3,7% la finele lunii trecute, în 2022.

Cu această performanță impresionantă, Dacia a reușit să depășească branduri de renume, cu o istorie mult mai stufoasă decât a constructorului de la Mioveni. Cu cele 3,7 procente din piață, Dacia este peste Seat (cotă de 3,1%), Fiat (3,6%), Citroen (3,5%), Volvo (2,4%), Nissan (2,1%) sau Mazda (1,3%).

Dacia își bazează succesul mai ales pe modelele Sandero, Duster și, mai recent, Spring. Chiar și așa, nu a putut să ”rezolve” de una singură pierderile înregistrate de grupul din care face parte, Renault. Brandul mamă a scăzut cu nu mai puțin de 21,6%, până la 176.990 de exemplare înmatriculate. Toate brandurile din grupul francez, în ansamblul lor, au înregistrat un recul de 9% în primele patru luni, până la 312.821 unități. Una peste alta, grupul Renault a coborât pe locul patru în Europa, în timp ce Hyundai – Kia a urcat pe poziția a treia, cu o creștere de 19,2% până la 358,197 unități.

Citește și: