Vânzările auto au scăzut în 2021: predicțiile despre 2022 arată optimist

Vânzările auto au scăzut în 2021: predicțiile despre 2022 arată optimist

Hyundai și Toyota au abordat deficitul de semiconductori pentru a înregistra câștiguri mari, în timp ce VW, Renault și Mercedes văd scăderi puternice de volum și cotă de piață.

Vânzările de autoturisme europene au scăzut cu 22% în decembrie, pentru a finaliza un an marcat de o penurie critică de semiconductori și de o reapariție a coronavirusului, în același timp înmatriculările pe tot parcursul anului au dus la o scădere totală de 1,5%, potrivit grupului industrial ACEA.

Grupurile care au putut face față cel mai bine deficitului au avut cele mai mari câștiguri, și anume Hyundai și Toyota. Dar alții, precum Renault, Daimler și Volkswagen Group, au înregistrat scăderi abrupte atât în ​​vânzări, cât și în cota de piață.

Volkswagen a rămas marca nr. 1 în Europa, dar vânzările sale în 2021 au scăzut cu 6,2%, până la 1,27 milioane. Peugeot s-a clasat pe locul al doilea, cu 2,3% în scădere la 724.383. A fost cu aproximativ 12.000 mai mult decât Toyota, pe locul trei, care a fost al șaselea în 2020.

Au fost înmatriculate 11,77 milioane de mașini de pasageri în 2021 pe piețele UE, Marea Britanie și EFTA, a anunțat ACEA. În decembrie erau înmatriculate 950.218 mașini.

A fost un an de volatilitate extremă, deoarece producătorii de automobile au dat prioritate producției celor mai profitabile modele și vehiculelor electrificate pentru a gestiona deficitul de cipuri. Speranțele că piața se va redresa brusc după perturbările legate de coronavirus din 2020 nu s-au materializat și nu s-au apropiat de nivelurile din 2019.

Piața a scăzut cu 25% față de 2019, când s-au vândut 15,80 milioane de mașini de pasageri. Vânzările în 2020 au scăzut cu 24,3% față de 2019.

Hyundai conduce

Un număr de grupuri s-au descurcat mai bine decât piața, conduse de Hyundai Group, care a fost cel mai mare motor din Europa, cu 1,02 milioane de vânzări, o creștere cu 21%. A fost al patrulea grup ca mărime, la doar 75.000 de unități în spatele Renault. În 2010, Hyundai a urmat Renault cu 400.000 de unități.

Producătorul de vehicule Hyundai și Kia și-a crescut cota de piață la 8,7% anul trecut, de la 7% în 2020, deoarece a reușit să evite opririle paralizante ale fabricilor legate de deficitul de cipuri și a introdus modele populare, cum ar fi noul SUV Hyundai Tucson.

Grupul Toyota, care include Lexus, a crescut cu 9,6%, la 760.178, iar cota de piață a crescut la 6,5% de la 5,8% în 2020. Toyota a trecut de producătorul Mercedes-Benz Daimler pentru a deveni al șaselea grup ca mărime.

Vânzările BMW Group au crescut cu 1,3%, până la 858.762. Brandul BMW și Mini  au înregistrat o creștere pozitivă. Cota de piață a rămas în mare parte constantă la 7,3%, comparativ cu 7,1% în 2020.

Nou-formatul Stellantis, care a luat ființă pe 16 ianuarie, după fuziunea Grupului PSA și Fiat Chrysler, a fost chiar sub nivelul pieței, cu 2,38 milioane de vânzări pentru o scădere de 1,8%. Cota de piață a fost de 20,2%, la fel ca în 2020.

Grupul VW a rămas cel mai mare producător auto din Europa, cu 2,94 milioane de vânzări, dar vânzările au scăzut cu 3,7%, pentru o cotă de piață de 25%, care a fost cu 0,6 puncte procentuale sub cifra din 2020.

Grupul Renault, al treilea ca mărime din Europa, a înregistrat 1,09 milioane de vânzări, fiind cu mult în urmă pe piață, cu o scădere de 10,9%. Cota de piață a fost de 9,3%, cu un punct procentual complet mai puțin decât în ​​2020.

Numai vânzările membrilor ACEA au fost înregistrate în categoria producătorilor, care exclude Tesla și Suzuki, deși vânzările lor au fost contabilizate în cifrele totale de înmatriculare.

Citește și: