Un veteran al industriei auto se alătură Apple: ce va avea în comun cu Lamborghini

Un veteran al industriei auto se alătură Apple: ce va avea în comun cu Lamborghini

Luigi Taraborrelli, un veteran Lamborghini de 20 de ani, se va alătura proiectului auto Apple, se arată într-un raport.

Apple l-a angajat pe unul dintre cei mai buni manageri de dezvoltare auto de la Lamborghini, în semn că își intensifică munca la un vehicul electric cu conducere autonomă, potrivit unor persoane care cunosc situația.

Compania l-a angajat pe Luigi Taraborrelli, un veteran de 20 de ani al mărcii italiene, pentru a ajuta la conducerea designului viitorului vehicul Apple, au spus oamenii, care au cerut să nu fie identificați deoarece problema nu este publică.

Taraborrelli a fost cel mai recent șeful Lamborghini al șasiului și dinamicii vehiculelor.

Mișcarea este un alt semnal că Apple se angajează să producă o mașină după ani de eșecuri și tulburări.

Cu experiența sa, Taraborrelli devine unul dintre cei mai seniori manageri ai echipei Apple de vehicule electrice și aduce efortului un brio de mașini exotice.

Executivul a lucrat la modele Lamborghini precum Urus, Huracan și Aventador, pe lângă modele mai limitate precum vehiculul off-road Huracan Sterrato și concept car Asterion.

El a supravegheat dezvoltarea șasiului Lamborghini, precum și domenii precum manevrabilitate, suspensii, direcție, frâne și jante, conform profilului său LinkedIn.

Povestea mașinii Apple

La începutul acestui an, Apple a apelat la un veteran de 31 de ani al Ford pentru a-și conduce eforturile în domeniul siguranței vehiculelor.

Anul trecut, compania de tehnologie l-a angajat pe Ulrich Kranz, fostul șef al producătorului de mașini electrice Canoo și fost lider al afacerii de mașini electrice a BMW.

Înainte de asta, Apple l-a înrolat pe fostul șef al pilotului automat Tesla, Stuart Bowers, pentru a lucra la tehnologia de conducere autonomă.

Proiectul Apple include sute de foști ingineri de la Tesla și alte companii auto, inclusiv Rivian, Alphabet’s Waymo, Volvo și Mercedes-Benz.

De asemenea, are în personal foști directori seniori de design de la Tesla, McLaren, Porsche și Aston Martin.

Compania își propune să introducă în jurul anului 2025 o mașină cu un design care să permită motocicliților să se înfrunte într-un interior asemănător unei limuzine, a raportat Bloomberg.

Apple are ambiții mari de a crea o mașină fără volan sau pedale, bazându-se în schimb pe o tehnologie complet autonomă, deși mulți membri ai echipei și observatori din industrie se îndoiesc că o astfel de mișcare este posibilă în programul său actual.

Viitorul

Chiar și cu angajările recente, echipa a pierdut talentul cheie, inclusiv fostul șef al proiectului, Doug Field, și specialistul în inteligență artificială Ian Goodfellow.

Field s-a alăturat Apple în 2018, după ce a condus programe de vehicule la Tesla. El a părăsit producătorul de iPhone pentru a se alătura Ford după aproximativ trei ani, o perioadă relativ scurtă pentru un director Apple responsabil de o inițiativă majoră.

Proiectul auto este condus în prezent de Kevin Lynch, care supraveghează și echipele Apple Watch și software de sănătate ale companiei, și John Giannandrea, șeful companiei de învățare automată.

Apple lucrează la o mașină electrică cel puțin din 2014, dar proiectul a fost afectat de tulburări, inclusiv de schimbare a conducerii, schimbări de strategie și disponibilizări.

Apple și Lamborghini au ceva istorie împreună. În 2020, producătorul auto a lansat o funcție de realitate augmentată bazată pe Apple pentru a ajuta oamenii să previzualizeze Huracan EVO RWD Spyder.

La acea vreme, șeful de marketing al Apple a spus că companiei „îi pasă profund” de Lamborghini.

Etichete: