26 ian. 2022 | 12:35

Un asteroid potențial periculos este studiat în România: ce știm până acum

Un asteroid potențial periculos este studiat în România: ce știm până acum

În ultima vreme, au trecut pe lângă noi mai mulți asteroizi care nu au reprezentat un pericol pentru omenire. Cel mai recent asteroid studiat se numește (7482) 1994 PC1 și este monitorizat la Observatorul Astronomic de la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii Galaţi.

Observatorul a urmărit timp de trei zile acest asteroid potenţial periculos şi a raportat datele la Minor Planet Center (MPC), conform purtătorului de cuvânt al muzeului, Florin Matei, menționat de HotNews.

Astfel, aflăm că în perioada 19-21 ianuarie, la Observatorul Astronomic din cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii Galaţi s-au efectuat mai multe observaţii astrometrice şi fotometrice de seară. În acest mod s-au realizat măsurători de poziţie ale asteroidului, care face parte din categoria asteroizilor potenţial periculoşi.

Acest asteroid face parte din categoria celor potențial periculoși

Orbita exactă a asteroidului va fi dată de măsurătorile astronomilor. Aceste măsurători au fost trimise la Minor Planet Center (MPC), de către echipa formată din Ovidiu Tercu – coordonatorul Observatorului Astronomic Galaţi şi Gabriel Neagu, membru al Astroclubului „Călin Popovici”.

Ca referință, Biroul de Apărare Planetară (Planetary Defence Office/Near-Earth Object Coordination Centre) trimisese un buletin informativ legat de acest asteroid, (7482) 1994 PC1.

Asteroidul a trecut prin apropierea Pământului pe 18 ianuarie, la o distanţă de 1.975.054 kilometri (aproximativ 5,138 distanţe lunare), la ora 21:49:44 UTC, cu o viteză de 19,56 km/s. Deşi este masiv, asteroidul 7498 (1994 PC1) nu a reprezentat o ameninţare pentru planeta noastră. Asta înseamnă că nu ar trebui să ne facem griji că traiectoria sa se va schimba şi îl va aduce mai aproape de Pământ.

Asteroidul (7482) 1994 PC1 are o perioadă orbitală cunoscută de aproximativ 1,57 ani şi face parte din categoria asteroizilor potenţial periculoşi. Orice asteroid care are un diametru de minim 140 de metri şi distanţa minimă dintre orbita sa şi orbita Pământului mai mică de 7.480.000 kilometri face parte din categoria asteroizilor potenţial periculoşi.

Asteroidul are dimensiunea de aproximativ 1.052 metri şi o perioadă de rotaţie de aproximativ 2,6 ore. El a fost descoperit pe data de 9 august 1994 la Observatorul Siding Spring din Australia.