17 ian. 2022 | 16:02

Un asteroid mai mare decât Burj Khalifa va trece mâine pe lângă Pământ

Un asteroid mai mare decât Burj Khalifa va trece mâine pe lângă Pământ

Un asteroid uriaș, mai mare decât cea mai înaltă clădire din lume va trece mâine pe lângă Pământ.

Numit 7482 (1994 PC1), asteroidul măsoară 1.052 metri lungime şi o lăţime de peste un kilometru. Ca o comparație, Burj Khalifa din Dubai, cea mai înaltă clădire din lume, are 830 de metri înălţime.

Dar nu trebuie să îți faci griji. El nu reprezintă, însă, o ameninţare pentru Pământ. Nu există pericol de coliziune cu Terra. Asteroidul se va apropia cel mai mult de planeta noastră la o distanţă de aproximativ două milioane de kilometri.

Un asteroid gigantic va trece pe lângă planeta noastră

Cu toate acestea, potrivit clasificărilor NASA, orice obiect ceresc mai mare de 150 de metri, care trece mai aproape de 7,5 milioane de kilometri de Terra, este considerat potențial periculos și ținut sub observație.

Asteroidul (7482) 1994 PC1 a fost descoperit de către Robert McNaught la Siding Spring Observatory din Australia, pe 9 august 1994.

Deşi este masiv, asteroidul 7498 (1994 PC1) nu este o ameninţare în acest moment. Asta înseamnă că nu ar trebui să ne facem griji că traiectoria sa se va schimba şi îl va aduce mai aproape de Pământ.

De asemenea, șansele de a vedea acest asteroid uriaş cu ochiul liber sunt mici.

„#asteroid 1994 PC1, de aproximativ un kilometru lăţime, care va trece pe lângă Pământ, este foarte bine cunoscut şi a fost studiat timp de decenii de experţii noştri de la #PlanetaryDefense. Staţi liniştiţi, 1994 PC1 va trece în siguranţă pe lângă planeta noastră la 1,2 milioane de mile (1,93 milioane de kilometri) distanţă, marţi, 18 ianuarie”, scrie în mesajul postat pe Twitter de NASA Asteroid Watch.

Asteroidul orbitează în jurul Soarelui o dată la 1,57 ani. Asta înseamnă că se trage în spatele Pământului în timp ce orbitează în jurul Soarelui, traversând orbita Pământului aproximativ o dată la 30 de ani sau cam așa ceva.

Roca spațială va călători cu o viteză de 70.41524 de kilometri pe oră.