Toyota și Stellantis lucrează împreună: ce urmează să producă și lanseze în Europa

Toyota și Stellantis lucrează împreună: ce urmează să producă și lanseze în Europa

Stellantis va construi o dubă comercială mare pentru Toyota în fabricile sale din Polonia și Italia începând cu jumătatea anului 2024, inclusiv o versiune complet electrică.

Colaborarea va oferi Toyota o dubă mare pe care să o vândă în Europa pentru prima dată.

Stellantis produce în prezent camionete compacte și mijlocii pentru Toyota, atât în ​​versiune comercială, cât și în versiunea pentru pasageri. Nu a fost anunțat niciun nume pentru noua dubiță, dar duba compactă Toyota se numește Proace City, iar duba de dimensiuni medii Proace.

Proace a fost construit la fabrica Stellantis din Hordain, Franța, din 2012, și în orașul Proace din Vigo, Spania, din 2019.

Noul model va fi construit la fabrica Stellantis Sevel din Atessa, Italia, și Gliwice, Polonia. Mișcarea va oferi lui Stellantis cinci mărci pe platformele comune de furgonete: Citroen, Fiat, Opel, Peugeot, Toyota și Vauxhall.

Furgoneta mare cu marca Toyota se va alătura Citroen Jumper, Fiat Ducato, Opel/Vauxhall Movano și Peugeot Boxer. Stellantis vinde autoutilitarele în versiuni diesel și complet electrice.

Cota Stellantis din piața europeană a autoutilitare a devenit o problemă înaintea fuziunii dintre Fiat Chrysler și PSA Group care a creat noul grup în ianuarie 2021. Autoritatea de concurență a UE a hotărât în ​​decembrie 2020 că PSA trebuie să-și extindă acordul cu Toyota prin creșterea capacității pentru Toyota și reducerea prețurilor de transfer pentru vehicule, piese de schimb și accesorii.

Stellantis continuă să crească

UE era îngrijorată că FCA și PSA vor domina piața de autoutilitare din Europa cu o cotă combinată de 34%, depășind cu mult Renault și Ford, fiecare cu o cotă de 16%, Volkswagen cu 12% și Daimler cu 10%. Această poziție dominantă ar putea însemna prețuri mai mari pentru clienți, a spus Comisia.

„Acest acord ne întărește liderul în UE30 pentru vehiculele utilitare și vehiculele cu emisii reduse și ne aduce un pas mai aproape de realizarea obiectivului nostru Dare Forward 2030 de a deveni liderul incontestabil al vehiculelor utilitare ușoare la nivel mondial, în ceea ce privește tehnologia, producția, cota de piață și profitabilitatea”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.

Stellantis a creat, de asemenea, o unitate comercială separată pentru vehicule comerciale ușoare, despre care Taveres a spus că va avea mai multă libertate de a dezvolta noi tehnologii, cum ar fi sistemele motopropulsoare cu celule de combustibil cu hidrogen.

Piața vehiculelor comerciale ușoare a rămas relativ puternică în Europa, în mare parte datorită cererii de vânzări și livrări online. Potrivit grupului industrial ACEA, vânzările de camionete de 3,5 tone și mai mici au crescut cu 10,5% în 2021 în UE, Regatul Unit și țările EFTA, până la 1.981.412 de unități. În același timp, vânzările de autoturisme au scăzut cu 1,5% în 2021.

Președintele Toyota Europa, Matthew Harrison, a declarat că duba mare „reprezintă un plus important și completează gama noastră comercială ușoară pentru clienții europeni ai Toyota. Noul LCV va reprezenta o contribuție esențială la obiectivele de creștere ale Toyota pentru gama sa generală de LCV.”

Citește și: