Dodge ”a copiat” de la Volkswagen: cel mai nou scandal al emisiilor mincinoase. Stellantis, bun de plată

Dodge ”a copiat” de la Volkswagen: cel mai nou scandal al emisiilor mincinoase. Stellantis, bun de plată

Al cincilea producător de automobile din lume va pleda în curând vinovat pentru a pune capăt unei investigații de mai mulți ani asupra eforturilor sale de a ascunde cantitatea de poluare creată de motoarele sale diesel.

Potrivit Reuters, Departamentul de Justiție al SUA și compania-mamă Dodge, Stellantis, ar putea anunța în viitorul apropiat că producătorul auto a fost de acord să plătească 300 de milioane de dolari pentru a soluționa acuzațiile de fraudă criminală.

Departamentul de Justiție a început să investigheze Stellantis în anul 2019, când producătorul de automobile a rechemat aproape 1 milion de vehicule din SUA și Canada pentru că nu îndeplinesc standardele federale de emisii de evacuare.

De anul trecut, agenția a anunțat acuzații penale pentru doar trei angajați Stellantis. Cazul s-a concentrat pe aproximativ 100.000 de camionete Ram și SUV-uri Jeep vândute în SUA.

Asemănări cu ”Dieselgate”

Acordul vine la cinci ani după ce Volkswagen a pledat vinovat pentru propriul scandal al emisiilor.

„Dieselgate” l-a văzut pe producătorul german de automobile plătind în cele din urmă mai mult de 20 de miliarde de dolari în amenzi și acorduri legale pentru instalarea de software ilegal conceput pentru a înșela testele guvernamentale de emisii.

De atunci, vânzările de vehicule diesel au scăzut în Europa și în alte părți ale lumii.

Acordul de pledoarie vine la cinci ani după ce Grupul Volkswagen a pledat vinovat de acuzații penale pentru a-și rezolva propria criză a emisiilor care afectează aproape 600.000 de vehicule într-un scandal care a cuprins producătorul german de aproape șapte ani.

Producătorii de automobile europeni s-au bazat pe așa-numita tehnologie diesel curată pentru a face vehicule care ar putea respecta reglementările de mediu mai dure, doar pentru ca oficialii să descopere că poluează mai mult pe drum decât în ​​timpul testelor care le-au certificat pentru vânzare. Producătorii de automobile își concentrează acum eforturile pe vehiculele electrice alimentate cu baterii.

Citește și: