Maserati pregătește MC20 Cielo: când va fi lansat, cât va costa supercarul Stellantis

Maserati pregătește MC20 Cielo: când va fi lansat, cât va costa supercarul Stellantis

Maserati MC20 Cielo, versiunea roadster a coupe-ului MC20, pare să ajute singurul brand de lux al lui Stellantis să revină la un nivel de profitabilitate sănătos.

Numele său Cielo înseamnă „cer” în italiană, MC20 Cielo este cu 30.000 de euro mai scump decât coupe-ul MC20, care costă 230.000 de euro în Germania.

MC20 Cielo este al doilea model Maserati nou dezvăluit anul acesta, după SUV-ul de dimensiuni medii Grecale.

„Suntem în modul de accelerare”, a spus CEO-ul Maserati, Davide Grasso, la dezvelirea Cielo la fabrica mărcii din Modena.

Maserati va dezvălui un al treilea model nou anul acesta, un coupe de dimensiuni medii GranTurismo reproiectat. Lansat în 2023, GranTurismo va fi și primul Maserati care va oferi o variantă complet electrică.

Versiune complet electrică

Marca a confirmat că MC20 va fi oferit ca variantă complet electrică, planificată pentru 2025, dar a refuzat să spună dacă va fi oferit atât pe MC20 coupe, cât și pe Cielo.

MC20 complet electric va avea un sistem de 800 de volți pentru a reduce timpii de încărcare și va avea trei motoare electrice — unul în față și unul pe roțile din spate pentru a oferi vectorizarea optimă a cuplului.

Maserati intenționează să construiască șase până la șapte coupe-uri și Cielos MC20 pe zi, cu o capacitate anuală de 1.300 până la 1.500 de unități. De la lansarea lui MC20, în iulie 2021, Maserati a produs 1.000, dintre care 700 au fost livrate. Restul au fost vândute, dar nu au fost încă livrate, a spus Maserati.

Directorul comercial Maserati, Bernard Loire, a declarat că producția MC20 din 2022 este deja epuizată. Timpul mediu de așteptare este de aproximativ opt luni, iar compania va proteja prețul mașinii până la livrare, chiar dacă prețurile materiilor prime și inflația cresc, a spus el.

De asemenea, producătorul auto va proteja prețul până la livrare pentru Cielo, a spus Loire. Compania se așteaptă ca roadsterul să reprezinte 40 până la 50% din capacitatea totală instalată. Maserati spune că decapotabilele reprezintă 35% din piața globală de supermașini.

Concurenții la MC20 includ Ferrari 296 GTS și Lamborghini Huracan, ambele având versiuni decapotabile.

12 secunde pentru a vedea cerul

MC20 Cielo are un acoperiș retractabil din sticlă, furnizat de Webasto, care durează 12 secunde pentru a se deschide sau închide, despre care Maserati spune că este cel mai rapid din categorie.

Acoperișul „electrocrom” poate trece de la transparent la opac în mai puțin de o secundă la atingerea unui buton folosind tehnologia cu cristale lichide dispersate în polimeri (PDLC). Această caracteristică, care permite o vedere completă a cerului atunci când acoperișul este închis – dând modelului numele „Cielo” – a fost sugerată de un client, a declarat Francesco Tonon, șeful de planificare a produselor Maserati.

„Am avut grupuri de discuții în Europa și în SUA care au întrebat clienții ce caută într-o versiune roadster”, a spus Tonon, adăugând că nu doresc „o simplă variantă fără acoperiș a coupe-ului”. Un client britanic a spus că își dorește un acoperiș complet transparent pentru a putea vedea cerul chiar și atunci când ploua, o situație obișnuită în Londra, unde își are sediul.

Roadster-ul folosește același motor V-6 Nettuno turbo de 3,0 litri care produce 621 CP și 730 de newtoni metri de cuplu datorită sistemului Maserati Twin Combustion, care are aprindere dublă și injecție dublă. Motorul este cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj cu opt trepte care acţionează pe roţile din spate.

Ambele modele MC20 au o structură centrală monococă din fibră de carbon cu subcadre din aluminiu față și spate și panouri de caroserie din fibră de carbon.

La 1540 kg, Cielo cântărește cu 65 kg mai mult decât coupe-ul, dar are performanțe aproape identice. Accelerația de la 0 la 100 km/h este de așteptat să fie de aproximativ 3 secunde, comparativ cu 2,9 secunde pentru coupe, spune Maserati, în timp ce viteza maximă ar trebui să fie de peste 320 km/h, comparativ cu 326 km/h pentru coupe.

Supercarul este de așteptat să fie pus în vânzare în primul trimestru al anului viitor în Europa, urmat de o lansare în SUA în al doilea trimestru.

MC20 Cielo va fi cel mai scump model al lui Stellantis. În Germania, cea mai mare piață din Europa, va costa 260.000 de euro.

Citește și: