Top 5 înșelătorii pe PayPal: cum rămâi fără bani în cont

Top 5 înșelătorii pe PayPal: cum rămâi fără bani în cont

Adopția pe scară largă a PayPal înseamnă că serviciul este la fel de popular și printre escrocii care caută victime.

Deși aceste escrocherii nu sunt neapărat folosite în exclusivitate pentru PayPal, ele par să fie foarte des întâlnite aici, din cauza ușurinței de utilizare a platformei.

Cele mai periculoase escrocherii de pe PayPal

Achită o taxă pentru a primi un premiu sau o moștenire

Această înșelătorie datează din secolul al XVIII-lea și nu s-a schimbat prea mult în ultimele câteva sute de ani. Dacă îți verifici folderul de spam chiar acum, probabil că ai mai multe mesaje de acest fel. Nu se limitează strict la PayPal și poate fi utilizat pentru orice serviciu de plată peer-to-peer.

Escrocheria folosește e-mailul, mesajele text sau rețelele de socializare pentru a informa victimele că au moștenit o avere. Singura problemă este că această avere necesită o mică taxă în avans pentru a putea fi trimisă. Pe scurt, trimiți taxa și vei primi în schimb suma completă. Evident, averea nu există.

Ea poate diferi de caz la caz. Spre exemplu, te anunță că ai câștigat la loterie, dar scopul este de a te determina să predai o sumă relativ mică de bani în schimbul unei plăți mult mai mari.

Dacă ți se spune că ai 750.000 de dolari în așteptare, taxa de lansare de 7.500 de dolari poate parea mică, prin comparație.

Adresă de expediere falsă

Înșelătoriile la adresa de expediere nu sunt noi, dar deseori îi atrag pe vânzătorii neexperimentați care nu pot identifica semnele clare ale furăciunii. Escrocii vor cumpăra un articol online, fie câștigând o licitație pe un site precum eBay, fie chiar cumpărând direct din magazinul online al vânzătorului.

Escrocul furnizează apoi o adresă de expediere falsă, la care articolul nu poate fi livrat. Când articolul nu sosește, el contactează PayPal pentru a informa și a solicita o rambursare, deoarece tranzacția este probabil acoperită de Protecția Cumpărătorului PayPal.

În partea finală a înșelătoriei, escrocul contactează direct compania de transport și furnizează o adresă legitimă la care articolul poate fi livrat. De asemenea, poate încerca să ridice articolul personal de la depozitul de expediere. Escrocul pleacă cu o rambursare completă și cu articolul, în timp ce cumpărătorul ajunge cu mâna goală.

Escrocii folosesc adesea acest tertip pentru a cumpăra articole de mare valoare care pot fi revândute cu ușurință.

Escrocherii cu plată în exces

Escrocheria cu plata în exces poate lua multe forme, în special atunci când vorbim despre nelegiuiții care își sună victimele. Escrocii vizează vânzătorii online, adesea pe site-uri precum Facebook Marketplace sau altele, la fel de nesigure.

Totul începe atunci când cumpărătorul trimite mai mulți bani decât valorează un articol. Vânzătorul trimit apoi articolul prin poștă, considerând că tranzacția este autentică. Odată ce articolul a fost trimis, escrocul atrage atenția vânzătorului asupra „greșelii” și solicită ca diferența să le fie trimisă înapoi folosind o altă tranzacție PayPal.

Vânzătorul este de acord să facă acest lucru, după care escrocul contactează PayPal și semnalează tranzacția ca fiind frauduloasă. Dacă totul merge conform planului, banii sunt returnați în contul escrocului împreună cu plata efectuată de vânzător. Articolul este probabil deja trimis prin poștă până acum, așa că escrocul își primește banii înapoi, un bacșiș sub forma plății de returnare și articolul pe care l-a achiziționat.

Deoarece plata a fost probabil efectuată printr-o plată privată între conturile PayPal, victima nu are dreptul la niciun fel de rambursare, deoarece aceste plăți nu sunt acoperite de nimic.

În calitate de vânzător, ar trebui să devii imediat suspicios față de un cumpărător îți trimite mai mulți bani decât ai cerut inițial. Evită să vinzi articole prin servicii precum Facebook Marketplace, pentru că acesta poate fi raiul celor care vor să te păcălească.

Conturile compromise

Conturile sunt compromise în mod obișnuit ca urmare a înșelătoriilor de tip phishing, iar aceste conturi sunt apoi folosite pentru a plăti articole. Escrocii care fac acest lucru nici măcar nu trebuie să se bazeze pe vreunul dintre celelalte trucuri menționate în acest articol, ci preferă să stoarcă contul deja compromis.

Odată ce un articol a fost plătit și cumpărătorul l-a trimis prin poștă, de obicei nu durează mult până când proprietarul de drept al contului își dă seama că ceva nu este în regulă. El poate contacta PayPal cu privire la anumite activități frauduloase sau chiar poate încerca să anuleze tranzacțiile către bănci sau procesatorii de plăți.

Vânzătorul care s-a ocupat de acest cont este în cele din urmă cel care pierde, deoarece banii sunt rambursați după ce articolul a fost expediat. Acesta este un alt motiv pentru care mulți vânzători online trimit articole doar la adrese de facturare valide.

Escrocii profită de popularitatea serviciului PayPal, în același mod în care sunt vizate marile bănci și instituțiile financiare. Există șanse mari ca majoritatea oamenilor să fi folosit PayPal la un moment dat, așa că trimiterea unei facturi care susține că un cont PayPal va fi debitat în 24 de ore este o metodă simplă și sigură de a face victime.

Se generează o factură falsă prin care ești anunțat că din contul tău urmează să iasă o sumă mare de bani, iar situația pare a fi urgentă, ori asta ești lăsat să înțelegi. Escrocheria ar putea funcționa cu orice procesor de plăți, dar PayPal este adesea ales din cauza popularității sale.

Factură falsă PayPal

Escrocheria presupune apelarea unui număr de telefon pentru a remedia problema, asta după ce-ai primit o factură falsă, fiind somat să o plătești.

Ce este de făcut, în acest caz? Plătește doar pentru articolele pe care știi sigur că le-ai achiziționat. Este posibil să primești o factură pentru un articol aferent unei licitații eBay, spre exemplu, dar nu ar trebui să primești sau să răspunzi, sub nicio formă, la facturile nesolicitate. Utilizatorii PayPal pot solicita plata de la orice adresă de e-mail, dar aceasta se face prin serviciul PayPal în mod exclusiv, astfel vei putea vedea detaliile în contul tău, dar și pe aplicația mobilă.

În definitiv, ai face bine să fii un pic mai atent la înșelătorii, de vreme ce, pe măsură ce trece timpul, există posibilitatea să apară și altele, poate mult mai ingenioase.