TikTok schimbă ”regulile jocului”, după ce a intrat în vizorul Comisiei Europene: ce modificări trebuie să facă

TikTok schimbă ”regulile jocului”, după ce a intrat în vizorul Comisiei Europene: ce modificări trebuie să facă

Practicile TikTok au fost de mai multe ori în atenția autorităților, atât în Europa, cât și în Statele Unite ale Americii. Asta nu înseamnă însă că afectează la vreun nivel popularitatea rețelei de socializare care amenință foarte tare Facebook pentru supremație.

În urma unor avertismente și a unui dialog cu Comisia Europeană și rețeaua autorităților naționale de protecția consumatorilor (CPC), TikTok s-a angajat să-și alinieze practicile interne la normele Uniunii Europene, când vine vorba de publicitate și protecția consumatorilor. Pentru context, efortul de la această oră își are rădăcinile într-o plângere a Organizației Europene a Consumatorilor.

Greșelile pe care le face TikTok, ce trebuie să schimbe

Scandalul legat de prezența TikTok în Europa pleacă de la o plângere a Organizației Europene a Consumatorilor din februarie 2021. La acea vreme, oficialitățile de la Bruxelles au insistat pe mai multe practici problematice ale rețelei de socializare. Acestea se pare că au încălcat normele UE referitoare la protecția consumatorilor.

De exemplu, dacă mai este vreo surpriză pentru cineva, TikTok face o treabă foarte proastă în a proteja copiii de publicitate ascunsă și conținut inadecvat. În urma plângerii, Comisia împreună cu CPC și sub conducerea autorităților irlandeze și suedeze din domeniul protecției consumatorilor a inițiat mai multe discuții cu oficialii din spatele TikTok.

În final, TikTok s-a angajat la mai multe schimbări ale practicilor pe care le poți vedea listate mai jos, conform Profit.ro:

  • Utilizatorii pot acum să raporteze reclamele și ofertele care ar putea împinge sau chiar păcăli copiii să cumpere bunuri sau servicii;
  • Conținutul de promovare a brandurilor respectă acum o politică de protecție a utilizatorilor, care interzice promovarea produselor și serviciilor nepotrivite, cum ar fi alcoolul, schemele de „îmbogățire rapidă” și țigările;
  • În cazul în care un utilizator are mai mult de 10.000 de urmăritori, videoclipurile sale sunt analizate de TikTok în raport cu politica sa privind conținutul de promovare și cu regulile de conduită ale comunității pentru a se asigura că acel conținut este adecvat;
  • Politicile clarifică modul de achiziționare și utilizare a monedelor, iar ferestrele pop-up vor oferi prețul estimat în moneda locală. Consumatorilor li se permite să se retragă în termen de 14 zile de la cumpărare, iar istoricul achizițiilor lor este, de asemenea, disponibil;
  • Politicile clarifică, de asemenea, modul în care se pot obține recompense de la TikTok și cum se pot trimite cadouri, pentru ca utilizatorii să poată calcula cu ușurință prețul acestora;
  • Publicitatea plătită din videoclipuri va putea fi identificată cu o nouă etichetă, a cărei eficiență va fi testată de o terță parte;
  • Utilizatorii vor putea raporta conținutul publicitar ascuns și vor fi implementate noi reguli pentru hashtag-uri și etichete.
Citește și: