Suzuki oprește exportul către Rusia și Ucraina: ce se întâmplă cu producția

Suzuki oprește exportul către Rusia și Ucraina: ce se întâmplă cu producția

Suzuki suspendă exporturile către Rusia și Ucraina din Ungaria și va încerca să-și mențină volumele de producție planificate pe alte piețe.

Suzuki construiește SUV-urile Vitara și SX4 S-Cross în Ungaria.

Constructorul a declarat că exportă aproximativ 10.000 de mașini în Rusia și Ucraina pe an și că încearcă să transfere comenzile afectate pe alte piețe pentru a menține volumele de producție planificate.

Compania din Ungaria a Suzuki a vândut 119.098 de mașini în 2020, pe baza celor mai recente cifre disponibile pe site-ul său web, inclusiv 101.672 de vehicule pe piețele externe, ceea ce înseamnă că Rusia și Ucraina reprezintă aproximativ o zecime din exporturile sale anuale.

„Compania noastră nu are furnizori direcți de nivel 1 în zonele afectate”, a declarat purtătorul de cuvânt Zsuzsanna Bonnar-Csonka, referindu-se la Rusia și Ucraina.

„Cu toate acestea, monitorizăm continuu întregul lanț de aprovizionare”, a spus ea. Lipsa globală de cipuri a reprezentat în continuare cel mai mare obstacol, a spus Bonnar-Csonka.

Suzuki încearcă să-și mențină volumul de producție

Creșterea costurilor cu energia și slăbirea forintului, care a scăzut cu aproximativ 3% față de euro în acest an, au avut un impact suplimentar asupra operațiunilor sale, a spus ea.

„Facem tot posibilul pentru a ne optimiza costurile de producție. Cu toate acestea, după un anumit moment, trebuie să reflectăm o parte din aceste costuri suplimentare în prețurile mașinilor noi”, a spus Bonnar-Csonka.

Alți producători auto mari din Ungaria includ Mercedes-Benz și marca Audi a Grupului Volkswagen.

Vânzarea pe piețele valutare, obligațiunilor și bursiere din Europa Centrală a forțat Banca Națională a Ungariei să ridice vârful coridorului ratei dobânzii cu 100 de puncte de bază, la 6,4%, după ce forintul maghiar a scăzut la un minim record aproape 400 față de euro.

NBH a spus că războiul din Ucraina a stimulat presiunile inflaționiste, în timp ce riscurile la adresa creșterii economice sunt în scădere.

Sectorul auto a fost un pilon principal al creșterii și exporturilor Ungariei, dar chiar înainte de război producția a fost împiedicată de deficitul global de semiconductori.