Stellantis țintește cea mai mare piața auto din lume: ce planuri are

Stellantis țintește cea mai mare piața auto din lume: ce planuri are

Odată cu eliminarea reglementărilor privind procentele de acțiuni deținute de companii străine în parteneriatele din China, Stellantis a decis să-și majoreze pachetul de acțiuni deținut în GAC – Stellantis, companie chineză înființată de fosta FCA.

Cu toate acestea, Guangzhou Automobile Group a mustrat compania Stellantis pentru că și-a anunțat planurile de a-și crește participația în societatea mixtă fără aprobarea sa.

Stellantis a declarat că intenționează să-și majoreze la 75% participația în societatea mixtă, care este responsabilă pentru producerea modelului Jeep. Stellantis și GAC dețin în prezent fiecare 50 la sută din joint venture.

Gigantul european a spus că acordul a fost încheiat cu partenerul său.

Cu toate acestea, GAC a spus că cele două părți nu au semnat un acord oficial și a criticat Stellantis pentru că a emis declarația.

„Modul în care a fost lansat nu a fost aprobat de noi și GAC Group regretă profund acest lucru”, a spus GAC într-un comunicat.

Cu toate acestea, GAC a spus că acționarii societății mixte au desfășurat o comunicare și negocieri aprofundate pentru a-și revitaliza operațiunile de afaceri, spunând că societatea a întâmpinat în ultimii ani „mari dificultăți”.

Planul pentru China

GAC a adăugat că va respecta cu strictețe politica națională a Chinei și procedurile necesare în ceea ce privește chestiunile de cooperare și asociații străine.

Stellantis a spus că planul este supus aprobării de către guvernul chinez.

Mișcarea propusă, pentru care Stellantis nu a furnizat detalii financiare, ar fi posibilă printr-o modificare recentă a reglementărilor chineze, permițând acum producătorilor străini să dețină mai mult de 50% din asociațiile locale începând cu această lună.

Planul lui Stellantis de a-și crește participația în joint-venture-ul cu GAC face parte dintr-o revizuire a strategiei sale pe cea mai mare piață auto din lume. Cu o cotă de piață sub 1%, China este un punct slab pentru producătorul auto.

Unii analiști cred că Stellantis caută să-și valorifice mărcile puternice precum Jeep sau Maserati și ar putea lua în considerare, de asemenea, utilizarea Chinei ca bază de export pentru restul Asiei.

„Detalii suplimentare despre planul Stellantis pentru piața chineză vor fi anunțate în cadrul planului strategic global”, a spus compania.

Stellantis a declarat anul trecut că va crea o structură simplificată pentru dezvoltarea mărcii Jeep în China.