Stellantis are planuri mari: ce își propune în Europa

Stellantis are planuri mari: ce își propune în Europa

Stellantis a anunțat ce planuri are pentru Europa și America de Nord.

Stellantis vrea să fie cel mai profitabil producător auto din Europa și numărul 1 în vânzările de vehicule electrice din SUA.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a anunțat câteva obiective îndrăznețe în prezentarea celui mai recent plan strategic al producătorului de automobile, inclusiv conducerea profitabilității în Europa și obiectivul de a deveni numărul 1 în vânzările de vehicule electrice cu baterii în S.U.A.

Tavares dorește ca regiunea Europa extinsă a Stellantis, care include și Turcia, să mențină o marjă operațională de peste 10% până în 2030, făcând compania să fie cel mai profitabil producător auto din regiune.

Pentru 2021, Stellantis, care a fost creat cu puțin peste un an în urmă din fuziunea dintre Fiat Chrysler Automobiles și PSA Group, a raportat o marjă operațională ajustată de 9,1% în Europa. Comparațiile directe cu profitabilitatea rivalului din Europa nu sunt posibile, deoarece alți producători auto raportează rezultate globale și nicio împărțire regională.

Stellantis investește în viitor

Până în 2030, Stellantis dorește să-și crească cota de piață în Europa la 23% de la 22,1% în 2021.

Tavares a spus că Stellantis este „gata” să vândă în Europa doar mașini de pasageri electrice cu baterie până în 2030. Aceasta este cu cinci ani înaintea propunerii Uniunii Europene de a interzice motoarele cu ardere internă în regiune până în 2035.

Până în 2030, Stellantis intenționează să aibă pe piață peste 60 de modele de mașini electrice cu baterii și trei giga fabrici — în Franța, Germania și Italia — producând peste 250 GWh de capacitate de baterie pe an.

De asemenea, Stellantis dorește să devină numărul 1 la nivel mondial în vânzările de vehicule utilitare ușoare, creând o nouă divizie globală care va conduce toate operațiunile de furgonete și pick-up ale mărcilor sale Peugeot, Citroen, Fiat, Opel/Vauxhall și Ram.

„Vreau ca toate operațiunile LCV să-și dezlănțuie potențialul lor masiv, creând o nouă divizie care va lucra independent la orice, de la marketing și vânzări până la producție”, a spus Tavares în timp ce prezenta marți planul strategic Dare Forward al producătorului auto.