Skoda, un exemplu pozitiv în Europa: cum a ajuns printre favoriți

Skoda, un exemplu pozitiv în Europa: cum a ajuns printre favoriți

Skoda, marca cehă a VW, încearcă să-și creeze o identitate distinctă, în timp ce navighează multiple provocări.

La sfârșitul lunii august, al treilea CEO al Skoda în trei ani a abordat dilema persistentă a producătorului auto ceh: cum să se diferențieze de alte mărci ale Grupului VW și de concurenții externi fără a afecta o serie lungă de marje de profit sănătoase.

Klaus Zellmer, fostul șef de vânzări al mărcii VW și director Porsche de lungă durată, care a preluat conducerea Skoda la 1 iulie, a dezvăluit un concept care prezintă un SUV electric emblematic cu șapte locuri – complet cu un logo actualizat – care va stabili, de asemenea, un nou curs de design pentru Skoda.

Aspectul blocat și simplu „modern-solid” al conceptului Vision 7S va atrage pe piața țintă de bază a Skoda de familii aventuroase, fără a lua cumpărători de VW, au spus directorii.

„Nu urmărim clienții autoturismelor VW”, a declarat Zellmer. „Vrem să atragem clienți care nu fac parte din grupul mai larg. Acesta este motivul pentru care am făcut designul atât de diferit de locul în care ne aflăm astăzi.”

Succesul Skoda în vânzarea hatchback-urilor, break-urilor și SUV-urilor de fabricație cehă, cu valoare mai întâi în toată Europa, a condus la marje de profit care le-au depășit constant pe cele ale mărcii VW. De asemenea, Skoda a depășit cu mult marca spaniolă a Grupului VW, Seat, care se vinde la un preț similar.

Atingerea forței de muncă cehe mai ieftină și utilizarea economiilor de scară de la platformele și tehnologiile Grupului VW a fost o combinație câștigătoare – dar se pare că a condus și la fricțiuni în cadrul grupului-mamă german.

Lucrătorii VW din Germania au cerut în trecut ca o parte din producția Skoda să fie mutată acolo pentru a umple capacitatea nefolosită și, de asemenea, ca Skoda să plătească redevențe mai mari pentru utilizarea platformelor comune.

Skoda, un brand puternic

Într-adevăr, Skoda a demonstrat că poate concura și câștiga în cele mai mari segmente în care rivalii săi se luptă. SUV-ul de dimensiuni medii Kodiaq, de exemplu, este liderul clar pe segmentul său anul acesta, cu vânzări de 42.660, aproape dublu față de cel mai apropiat rival al motoarelor cu combustie, Peugeot 5008, arată cifrele Dataforce.

Zellmer a promis încă 7,6 miliarde de euro investiții în mobilitatea electrică și 700 de milioane de euro în digitalizare până în 2026. El a anunțat, de asemenea, trei noi vehicule electrice, inclusiv SUV-ul cu șapte locuri, care va fi vândut împreună cu actualul coupe Enyaq iV și crossover de către aceeași dată.

Primul va fi un SUV compact mai mic decât Enyaq care va veni în 2024, în timp ce al doilea, așteptat în 2025, este o mașină mică bazată pe platforma MEB Entry a Grupului VW și anunțată la începutul acestui an pentru producție în Spania.

Până în 2030, Zellmer estimează că 70 la sută din vânzările Skoda în Europa vor fi vehicule electrice, același raport ca și grupul VW în regiune.

Calendarul stabilit al Skoda pentru lansarea de noi mașini electrice este cea mai bună dovadă că poziția mărcii este sigură în cadrul Grupului VW, a declarat Sammy Chan, analist la LMC Automotive.

Planul Skoda

„Planificarea EV a Skoda își asigură locul în Grupul VW ca rudă cea mai apropiată a Volkswagen”, a spus Chan.

Accelerarea planului Skoda pentru vehicule electrice este o dovadă a impulsului electric din Europa, pe măsură ce mărcile încep să abordeze segmentele pieței de masă, a scris Patrick Hummel, analist la banca UBS, într-o notă.

Obiectivul de vânzări al Skoda este de a fi pe locul cinci în rândul mărcilor de volum din Europa, a declarat șeful de vânzări Martin Jahn. Skoda se află acum pe locul șapte, în spatele Hyundai și Ford, după șapte luni grele în care problemele lanțului de aprovizionare au redus vânzările cu 23%.

Vânzările celui mai bine vândut hatchback și break al mărcii au scăzut cu 43% în acest an, potrivit cifrelor Dataforce, după ce producția a fost afectată și mai mult de un incendiu din februarie la o fabrică care producea panouri de uși pentru familia compactă.

În ciuda vânzărilor, veniturile Skoda din prima jumătate a anului au crescut în comparație cu aceeași perioadă din 2021, indicând un mix mai puternic condus de modele precum Kodiaq, care a înregistrat o creștere a vânzărilor cu 2,4% și Enyaq, cu 47%.

Etichete: