Singurul produs care nu și-a schimbat prețul în 30 de ani: există și în România

Singurul produs care nu și-a schimbat prețul în 30 de ani: există și în România

Produsele din România și-au schimbat constant prețurile, în ultimii 30 ani – acesta este adevărul pe care, fie că vrem, sau nu, să-l acceptăm, el se întâmplă. Există, totuși, un produs care, dincolo de tendințele de crescendo ale prețurilor, a rămas neschimbat, din punct de vedere al valorii sale de la raft.

Unii ar spune stagnarea prețului acestui produs poate fi privită ca un adevărat miracol economic, de vreme ce pare imposibil ca acest lucru să fie adevărat – și iată că este atât la noi în țară, cât și în Statele Unite ale Americii, țara de baștină a acestuia, dar și în Canada, printre altele.

Ceaiul cu gheață, AriZona, nu și-a schimbat prețul. El se găsește și în România

Ceaiul AriZona a reușit, în mai bine de 30 de ani, să-și păstreze tendințele mici de prețuri.

Circa 700 de ml de ceai fructat cu gheață AriZona costă, chiar și în ziua de astăzi, numai 99 de cenți. Ceea ce este uimitor este că, acum 30 ani, când a fost lansat pentru prima oară pe piață, ceaiul avea aproximativ același preț.

Don Vultaggio a creat acest ceai în urmă cu mai bine de trei decenii, și de atunci a reușit să stea pe piață, ba chiar să-și păstreze produsul la același preț mic și accesibil oricui.

De remarcat că ceaiul fructat cu gheață, numit AriZona, se afla și în unele dintre magazinele de la noi, cu toate că nu i s-a făcut cine-știe-ce reclamă, astfel încât să aflăm și noi de el.

Firește, s-a pus problema cum reușește producătorul să țină prețurile mici, de vreme ce costurile de producție au crescut de zeci de ori, până acum. Chiar și așa, în ciuda acestui fapt, compania și-a câștigat renumele în SUA întocmai datorită acestui lucru, reușind să se remarce pe o piață deja saturată de competiție și punând la raft un ceai care costă cam cât o doză de apă.

S-ar putea spune că vorbim despre competiție neloială, însă termenul nu se aplică atunci când vorbim despre Statele Unite, acolo fiind permis aproape orice, din acest punct de vedere, comparativ cu Europa (inclusiv România) unde nu poți să faci chiar ce vrei tu, dacă ești comerciant sau producător.

Citește și: