Șeful Stellantis nu este de acord cu politica UE: cum vede viitorul fără emisii

Șeful Stellantis nu este de acord cu politica UE: cum vede viitorul fără emisii

UE intenționează să elimine treptat mașinile pe benzină și diesel pentru vehiculele electrice, dar CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, vede modalități mai ieftine și mai rapide de reducere a emisiilor de carbon.

Strategia Comisiei Europene de a elimina treptat motoarele cu ardere în favoarea vehiculelor electrice este o alegere care implică riscuri de mediu și sociale, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, într-un interviu.

De la fuziunea Fiat Chrysler și a producătorului Peugeot PSA Group, Tavares a elaborat un plan de electrificare de 30 de miliarde de euro, care a ajutat acțiunile Stellantis să crească cu peste 60% în primul lor an.

„Ceea ce este clar este că electrificarea este o tehnologie aleasă de politicieni, nu de industrie”, a spus el într-un interviu comun cu Les Echos, Handelsblatt, Corriere della Sera și El Mundo.

Modalități mai ieftine

El a adăugat că există modalități mai ieftine și mai rapide de reducere a emisiilor de carbon.

„Având în vedere actualul mix energetic european, o mașină electrică trebuie să parcurgă 70.000 de kilometri pentru a compensa amprenta de carbon a fabricării bateriei și pentru a începe să ajungă din urmă cu un vehicul hibrid ușor, care costă jumătate decât un vehicul electric”, a declarat acesta.

El a mai spus că interzicerea vehiculelor cu motor cu ardere internă până în 2035 în Europa înseamnă că producătorii de automobile trebuie să înceapă să-și transforme rapid fabricile și lanțurile de aprovizionare.

„Brutalitatea acestei schimbări creează riscuri sociale”, a spus el.

Într-un interviu detaliat care a abordat diferitele provocări cu care se confruntă Stellantis, Tavares și-a nuanțat și promisiunea de a nu închide fabricile din Europa.

„În general, mă țin de promisiunile pe care le fac, dar trebuie și să rămânem competitivi”, a spus el, invocând în special costurile de producție din Italia, care au fost „considerabil mai mari, uneori dublul celor de la fabricile din alte țări europene”, în principal din cauza prețurilor „exorbitante” la energie.

Arătând spre Roma, unde guvernul lucrează pentru a reduce costurile industriale, el a spus că „este nevoie de ceva timp pentru ca măsurile să fie implementate. Vom discuta din nou despre acest lucru la sfârșitul anului 2022”.

Stellantis va anunța un nou plan strategic pe termen lung pe 1 martie.

Citește și: