Se întâmplă pe străzile din România, peste noapte: amenzi și sancțiuni pentru toți șoferii, fără să te oprească Poliția

Se întâmplă pe străzile din România, peste noapte: amenzi și sancțiuni pentru toți șoferii, fără să te oprească Poliția

Autoritățile române se dau peste cap să găsească soluții pentru a micșora numărul accidentelor rutiere de pe meleaguri mioritice, în contextul în care  doar prezența agenților de circulație este departe de a fi suficientă.

Un nou sistem de monitorizare a traficului rutier din România urmează să fie implementat în perioada următoare. Acesta este un sistem integrat cu numele e-SIGUR și va avea ca scop monitorizarea șoferilor care încalcă regulile de circulație. În funcție de gesturile identificate, imediat după, vin sancțiunile din partea polițiștilor, după cum se arată într-un proiect de lege adoptat în ședința Guvernului. Ca să înțelegi amploarea investiției din spatele acestei inițiative, merită să ai în vedere că vorbim de peste 500 de camere video și 300 de radare mobile.

Ce spune legea, ce se întâmplă pe străzile din România

Dacă va trece și de votul Parlamentului, noul proiect legislativ speră să se reflecte în instalarea ”Sistemului integrat de monitorizare a traficului rutier pe drumurile publice din România”, intitulat e-SIGUR. Acest sistem de interes național va fi unul complementar sistemelor inteligente de transport.

e-SIGUR, de fapt, va procesa automat datele de monitorizare a traficului rutier și va semnaliza două lucruri:

  • posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice sau posibila prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară;
  • posibila prezență în trafic a unor vehicule care circulă fără achitarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri.

Vizavi de ceea ce înseamnă posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice, sistemul va fi capabil să monitorizeze o serie stufoasă de prevederi din Codul Rutier:

  • limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
  • interdicţia sau restricţia de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;
  • semnificaţia culorii roşii a semaforului;
  • interdicția de a conduce pe drumurile publice un vehicul a cărui înmatriculare este suspendată;
  • trecerea la nivel cu calea ferată;
  • interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice.

Este important de reținut că echipamentele din spatele acestui sistem nu vor fi ascunse. În schimb, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va avea obligația de a informa public, pe pagina de internet proprie, cu privire la existența mijloacelor tehnice fixe și scopul prelucrării datelor de monitorizare a traficului rutier, conform avocatnet.ro. Sistemul e-SIGUR va fi operațional la 24 de luni după promulgarea legii.