Se întâmplă cu toate autostrăzile din România, în curând: toți șoferii români vor avea de câștigat, fără să știe

Se întâmplă cu toate autostrăzile din România, în curând: toți șoferii români vor avea de câștigat, fără să știe

Situația pe străzile din România este una cât se poate de periculoasă. Numărul deceselor provocate de accidente rutiere, la fel ca inconștiența șoferilor români, este în creștere. Din fericire, cel puțin când vine vorba de circulația pe autostrăzi, lucruri s-ar putea îmbunătăți.

Circulația de pe autostrăzile din România va fi atent supravegheată printr-un sistem avansat de monitorizare și informare asupra traficului și a condițiilor de circulație. În acest scop, Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru un proiect de vizează modernizarea autostrăzilor A1, A2, A3 și DN1. Investiția deloc neglijabilă, dar cu beneficii semnificative pentru salvarea vieții și timpului șoferilor, a fost confirmată de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Autostrăzile din România, mai aproape de occident

Noul proiect pentru introducerea unui sistem de monitorizare a activităților pe de autostrăzile patriei va fi instalat în următoarele zone, Autostrada A1 (Bucureşti – Piteşti), Autostrada A2 (Bucureşti – Cernavodă), Autostrada A3 (Bucureşti – Ploieşti), DN 1 (Bucureşti – Ploieşti). Din prisma utilității și integrării sale într-o infrastructură cibernetică mai mare, elementele noului sistem vor fi integrate într-un Centru nou de Monitorizare și Informare în cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București.

În ceea ce privește beneficiile pentru șoferi, acestea au fost listate în proiectul Guvernului, după cum urmează:

  • creșterea siguranței rutiere prin informarea în timp real a participanților la trafic,
  • creșterea eficienței de administrare a infrastructurii rutiere,
  • creșterea capacitații de transport,
  • impunerea eficientă a legislației rutiere,
  • creșterea confortului utilizatorului infrastructurii rutiere,
  • alinierea la cerințele directivelor europene.
  • reducerea costurilor de administrare a rețelei de infrastructură,
  • reducerea pagubelor materiale rezultate din accidentele rutiere,
  • economie de carburant și reducerea costurilor de întreținere a vehiculelor ca urmare a reducerii timpului parcurs,
  • creșterea mobilității populației,
  • accesul rapid al mijloacelor de intervenție pentru situații excepționale (Poliție, Ambulanțe, Inspectoratul pentru Situații de Urgență),
  • reducerea poluării ca urmare a diminuării timpului petrecut în trafic.

În mod previzibil, ca orice investiție a statului român, suma din spatele acestei inițiative este una deloc neglijabilă. Discutăm de 112,82 milioane de lei cu TVA, sumă asigurată prin POIM 2014 – 2020.

Citește și: