Ungaria dă o lecție României: cum se fac autostrăzile peste graniță, kilometri în 2022

Ungaria dă o lecție României: cum se fac autostrăzile peste graniță, kilometri în 2022

Ministrul responsabil de concesiune a anunțat că un consorțiu condus de fondul de capital privat Themis a câștigat dreptul de concesiune pentru construcția și întreținerea autostrăzilor pentru următorii 35 de ani

Un consorțiu condus de fondul de private equity Themis a primit o concesiune pentru construcția și întreținerea autostrăzilor din Ungaria pentru următorii 35 de ani. Potrivit MTI, până în 2032, în primul deceniu al contractului, vor fi construiți 317 de kilometri de autostrăzi noi și va fi executată o extindere a zonei de 265 de kilometri. De asemenea, procedura respectă din toate punctele de vedere standardele UE, cu o singură licitație pentru construcția de noi tronsoane și pentru întreținere, conform declarației dată de către Antal Rogán, ministrul responsabil pentru concesiuni, conform MTI.

Noile construcții urmează să fie finalizate pe o lungime de 317 km până în 2032, iar extinderea benzilor va totaliza 265 km în primii zece ani. Ministrul a menționat tronsoanele autostrăzii M1 din Bicske, Komárom, Tatabánya, tronsoanele M7 din Székesfehérvár și Balatonvilágos, tronsoanele M3 din Gödöllő, Bak, Gyöngyös, Hatvan și Kerekharaszt, prelungirea M3 până la granița de est a M3.

Investiții de interes național

Cu alte cuvinte, potrivit contractului, exploatarea și întreținerea se vor efectua pe o lungime de 1.044 km pe toată perioada de concesiune de 35 de ani, iar toate lucrările în cadrul tronsoanelor respective sunt considerate investiții de interes național, a spus el.

În ceea ce privește modelul financiar al proiectului, ministrul a precizat că statul plătește cheltuielile, costul integral de construcție și întreținere urmând să fie plătit pe o perioadă de 35 de ani. Concesionarul trebuie sa contracteze pe cheltuiala proprie creditul necesar realizarii proiectului.

Ministrul a spus că veniturile de care dispune statul vor acoperi costul concesiunii, statul maghiar nu va transfera drepturile aferente încasării taxei.

Autostrăzile existente, precum și cele nou construite, vor rămâne în proprietatea statului pentru întreaga perioadă, a spus Antal Rogán.

Citește și: