Scumpirile din România sunt doar la început: prognoza experților pentru produse, servicii, energie, carburant

Scumpirile din România sunt doar la început: prognoza experților pentru produse, servicii, energie, carburant

În cazul în care nu s-a dezbătut suficient criza financiară iminentă, amplificată de inflația accelerată și scumpirile la energie, carburant și aproape orice altceva, există argumente noi în acest sens de la un grup important de experți și vizează România.

Consiliul Național al IMM-urilor din România a realizat un sondaj printre antreprenori din țara noastră pentru a înțelege mai bine ce urmează să se întâmple cu economia, cu scumpirile și inflația. Dacă nu era evident cu ochiul liber aruncat la piață, viitorul nu sună bine pentru români, mai ales pentru cei care aflați într-o situație precară.

Viitorul românilor, bombardat de scumpiri

Antreprenorii români estimează că, în perioada imediat următoare, ne vom confrunta cu scumpiri între 10 și 30% în România, atât la produse, cât și la servicii. ”Întrebaţi dacă, în contextul actual, anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, 92,5% din antreprenori au răspuns că =DA=. Dintre antreprenorii care au răspuns cu „Da” la întrebarea anterioară, 77,1% vor creşte între 10-30%, 14,3% vor creşte sub 10% şi 8,6% vor creşte peste 30%”, se arată într-un comunicat al CNIPMMR transmis luni AGERPRES.

În speranța întinderii unei mâini de ajutor pentru angajați, 47,5% dintre ei au afirmat că au posibilitatea creșterii salariului minim al acestora cu 200 de lei neimpozabili. Cei care nu pot să implementeze acele măriri, au argumente cât se poate de solide. La întrebarea: „Care este motivul pentru care nu veţi creşte salariul angajaţilor dvs. încadraţi cu salariul minim”, antreprenorii au răspuns: cheltuieli mari cu combustibilul/energia/gazul – 52,5%, menţinerea competitivităţii în cadrul unor contracte semnate – 45%, creşteri salariale acordate anterior – 27,5%, cheltuieli mari cu materia primă – 15%.

În ceea ce privește viitorul companiilor de la noi, nu mai puțin de 70% dintre cei chestionați speră să-și poată menține activitatea la nivelul actual, dar și numărul angajaților. Doar 25% sunt optimiști și speră să-și dezvolte activitatea, crescându-și și numărul de angajați, în timp ce 5% vor diminua activitatea firmei ca o consecință la criza din piață.

Citește și: