Schimbarea ING Bank de care toți clienții trebuie să știe: cine e pasibil de dobânzi negative, în România

Schimbarea ING Bank de care toți clienții trebuie să știe: cine e pasibil de dobânzi negative, în România

Pe parcursul zilei de ieri, clienții ING Bank au primit un email cât se poate de stufos cu o serie importantă de schimbări la care vor fi supuși clienții uneia dintre cele mai importante bănci din România. Cu această ocazie, înțelegi mai bine și ”dobânzile negative”.

Mai multe țări europene, de mulți ani, practică dobânzi negative. Asta înseamnă că, pentru sume de bani generoase, banca nu-ți mai dă o dobândă pentru găzduirea banilor în bancă. În schimb, te taxează ca un fel de chirie. Această practică a ajuns și în România, iar ING a explicat foarte bine particularitățile tehnice din spate, comisioanele. Ca referință, dobânzile negative sunt ilegale în România. Din acest motiv, oficialii ING Bank insistă pe faptul că discutăm exclusiv de comisioane, chiar dacă sunt calculate procentual la o sumă, similar cu mecanismul din spatele unei dobânzi.

ING Bank, modificări importante planificate în acest an

Deși voi lista toate schimbările pe care ING Bank le plănuiește în acest an, inclusiv particularități foarte utile pe partea de digitalizare, aș vrea să insist asupra aspectului care ține taxarea banilor tăi din conturi curente. Poți să uiți de dobânzi, dacă îți place să-ți ții banii în euro în bancă.

În cazul în care disponibilitățile din contul/conturile tale curente în euro vor depăși valoarea de 100.000 euro în ultima zi a lunii, Banca va percepe un comision de administrare a disponibilităților în euro în valoare de 0,017% pe lună, aplicabil soldului cumulat ce depășește limita de 100.000 euro. Acest comision se va debita în data de 5 a lunii următoare, din cel mai vechi cont curent în euro, activ la data debitării comisionului.”, se arată în emailul stufos expediat clienților. Pentru o sumă de 120.000 de euro, practic, plătești comision doar pentru cei 20.000 de euro de peste 100.000, aproximativ 3,4 euro pe lună sau aproape 41 de euro pe an.

În același timp, documentul citat mai jos atrage atenția asupra unui număr stufos de situații în care ING Bank poate înceta unilateral relația cu clienții săi. Dacă ai bani la ING, ar fi bine să parcurgi foarte atent documentul de mai jos:

Activezi cardul nou direct din Home’Bank

Pe lângă faptul că îți poți emite sau reînnoi un card din Home’Bank fără drumuri în ING Office și îl primești acasă în câteva zile prin curier, acum te anunțăm că, începând cu luna iunie 2022, îți vei putea activa cardul direct din Home’Bank. Nu mai este necesar să mergi până la un bancomat pentru a activa noul card, vei putea activa cardul imediat ce ai intrat în posesia lui, direct din Home’Bank.

Flexibilitate la blocat și deblocat cardurile

Începând cu luna martie, pentru a-ți oferi mai multă flexibilitate în modul în care folosești cardurile, facem următoarele îmbunătățiri:

• Dacă blochezi temporar cardurile fizice sau ING Pay din Home’Bank și nu le deblochezi între timp, acestea vor fi închise definitiv în 90 de zile de la momentul blocării, față de 30 zile cum este în prezent.

• În schimb, cardurile virtuale nu vor mai fi închise automat. După ce le-ai blocat temporar le poți debloca oricând pe perioada de valabilitate a acestora, astfel încât să poți folosi această funcționalitate atunci când ai nevoie de mai multă siguranță.

Cele mai sus menționate se aplică și cardurilor blocate temporar la data implementării îmbunătățirilor.

AliasPay – plăți mai simple fără să mai fie necesar să introduci IBAN-ul contului beneficiar

Îți reamintim că dacă vrei doar să trimiți bani către un prieten al cărui număr de telefon îl cunoști și care are, la rândul lui, cont deschis și înrolat la o bancă parteneră AliasPay, o poți face simplu, direct în Home’Bank>Plăți>Către un prieten.

Ca să primești bani la rândul tău de la prieteni care folosesc această funcționalitate și care au cont la alte bănci partenere AliasPay, trebuie să te înrolezi în baza de date aferentă AliasPay, opțiune pe care o ai disponibilă direct din Home’Bank>Mai multe>Acorduri>AliasPay.

AliasPay – este disponibil pentru transferuri între conturi de lei prin numărul de telefon, de la clienți ai băncilor partenere AliasPay. La data de 15 ianuarie 2022, băncile partenere AliasPay sunt: ING Bank, Banca Transilvania, CEC Bank.

AliasPay realizează corelarea între alias (numărul de telefon) și numărul de cont IBAN al beneficiarului plății în cadrul bazei de date aferente serviciului AliasPay administrat de Asociația Română a Băncilor.

Nu sări peste partea asta, e despre cum îți folosești conturile și banii în siguranță

Conturile curente deținute de persoane fizice sunt exclusiv pentru uz personal

Conturile curente deținute de persoane fizice se folosesc pentru tranzacții în nume propriu, și nu pentru tranzacții aferente unor activități economice, comerciale sau profesionale desfășurate prin societăți, PFA sau alte forme de organizare a activității economice sau a profesiilor respective. Nerespectarea modului de utilizare poate avea drept consecință încetarea relației contractuale.

Mai multe meniuri în Home’Bank pentru vizualizarea și revocarea împuterniciților pe cont

Mandatele existente, acordate persoanelor împuternicite prin formularele puse la dispoziție de ING Bank se mențin, iar condițiile în care ele pot înceta sunt detaliate în Condițiile Generale de Afaceri. Îți reamintim că poți vizualiza aceste persoane împuternicite direct în Home’Bank, prin accesarea meniului Mai multe, de la nivelul fiecărui cont afișat în aplicație. Dacă dorești, din același meniu, poți revoca imediat unul (sau mai mulți) dintre acești împuterniciți.

Începând cu luna februarie, atât vizualizarea, cât și revocarea mandatelor vor fi disponibile inclusiv prin accesarea meniului Datele mele din Home’Bank.

Păstrarea în siguranță a elementelor de securitate aferente instrumentelor de plată

Siguranța plăților este esențială. Responsabilitatea păstrării în siguranță a datelor cardului, parolelor, codurilor de acces și a oricăror altor elemente de securitate îți aparține. ING Bank nu îți va solicita niciodată să îți introduci aceste date în link-uri transmise pe e-mail sau sms, pentru actualizarea datelor sau pentru alte operațiuni.

Despre banii tăi la ING

Îți reamintim că soldurile tale la ING Bank N.V., inclusiv la ING Bank N.V. Amsterdam Sucursala București, din conturile curente, de economii și de depozit, beneficiază de protecția Schemei de Garantare a Depozitelor din Regatul Țărilor de Jos, în limita a 100.000 euro per deponent, iar aceasta a redus de la 15 la 10 zile lucrătoare perioada în care pune la dispoziție compensațiile cuvenite. Detalii despre Schema de garantare regăsești pe site-ul nostru, aici, inclusiv prin accesarea Informaţiilor de bază referitoare la protecţia depozitului, precum și în Condițiile generale de afaceri.

Conturi în valută

Pentru depozitele în euro constituite sau reînnoite de la 1 februarie 2022, dobânda aferentă este de 0%. Începând cu data de 30 aprilie 2022 nu va mai fi posibilă constituirea de depozite la termen în euro.

Începând cu luna mai 2022:

• Un client va putea deține la ING câte un singur cont curent în fiecare valută disponibilă. Această măsură nu afectează conturile curente în valută deja deschise.

• Comisionul de administrare aferent contului curent în valută va fi de 3 euro pe lună, per cont, față de 2 euro pe lună, per cont, cât este în prezent.

Îți reamintim că nu ai neapărată nevoie de un cont de euro deoarece poți face plăți în euro direct cu un card atașat unui cont în lei și se va aplica același curs de schimb valutar ca pentru o tranzacție de schimb valutar efectuată prin Home’Bank.

În plus, începând cu luna iunie 2022, vei putea face din Home’Bank transferuri în valută direct din contul de lei.

Astfel, poți să folosești doar contul în lei, iar dacă te hotărăști să renunți la contul în valută, atunci îl poți închide ușor, direct din Home’Bank, din meniul Mai multede la nivelul contului vizualizat în aplicație.

Lista de taxe și comisioane restructurată și documentele contractuale se regăsesc în Home’Bank

Am îmbunătățit structura documentului Lista de taxe și comisioane pentru o mai ușoară identificare a costurilor în funcție de tipul produselor deținute; această nouă formă permite o citire mai simplă a documentului, inclusiv atunci când este accesat de pe un telefon mobil. Lista de taxe și comisioane se regăsește și în Home’Bank, în secțiunea Documente.

În aceeași secțiune poți consulta și alte documente în vigoare: Condiții generale de afaceri pentru persoane fizice, Conditii generale privind furnizarea serviciului Home’Bank pentru persoane fizice, Conditii generale pentru carduri persoane fizice, Ghidul pentru efectuarea plăților, Limite standard de utilizare a numerarului si a cardurilor, Lista de dobânzi.

Comisionul de emitere card instant este de 0 lei în următoarele cazuri: i) la emiterea primului card instant în lei atașat primului cont ING Card Complet și doar dacă s-au solicitat împreună deschiderea contului și emiterea cardului; ii) la emiterea primului card instant în euro atașat unui cont curent în euro și doar dacă s-au solicitat împreună deschiderea contului și emiterea cardului. În toate celelalte situații (ex. emiterea primului card instant solicitat ulterior deschiderii unui cont ING Card Complet sau unui cont în euro, etc), comisionul de emitere card instant este în cuantum de 20 de lei/card.

Limită disponibilități în toate conturile deschise la ING. Introducerea unui comision de administrare disponibilități în euro aplicabil soldurilor mai mari de 100.000 euro, începând cu data de 1 mai 2022

• Suma maximă pe care o poți deține în toate conturile tale în lei și în alte valute deschise la Bancă (conturi curente, conturi de economii și depozite) este de 5.000.000 lei (sau echivalent în valută la cursul BNR), din care disponibilitățile din toate conturile curente în euro trebuie să fie maxim 100.000 euro.

• În cazul în care disponibilitățile din contul/conturile tale curente în euro vor depăși valoarea de 100.000 euro în ultima zi a lunii, Banca va percepe un comision de administrare a disponibilităților în euro în valoare de 0,017% pe lună, aplicabil soldului cumulat ce depășește limita de 100.000 euro. Acest comision se va debita în data de 5 a lunii următoare, din cel mai vechi cont curent în euro, activ la data debitării comisionului.

Exemplu de calcul: dacă în data de 31.05.2022, soldul cumulat al conturilor curente în euro deținute este în suma de 120.000 euro, vei plăti în data de 05.06.2022 un comision de 3,4 euro (0,017%*20.000 euro = 3,4 euro).

• De asemenea, Banca își rezervă dreptul de a-ți solicita să retragi/transferi sumele care depășesc aceste limite și/sau de a înceta relația de afaceri, sau, după caz, relația cu privire la conturile curente în EURO, conform condițiilor contractuale.

Încă puțin despre modificările aduse notelor de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal

Începând cu data de 1 aprilie 2022 actualizăm Notele de informare dedicate modului în care ING prelucrează datele cu caracter personal atât în mod general, în legătură cu relația de afaceri pe care o ai cu ING, cât și în mod particular, în cadrul procesului de creditare pentru persoane fizice, asigurându-ne că beneficiezi de informații relevante, clare și ușor de înțeles.

Găsești mai multe detalii despre această activitate, inclusiv din perspectiva categoriilor de date utilizate, scopurilor și temeiurilor prelucrării, destinatarilor acestor date și a drepturilor de care dispune o persoană vizată, în noua variantă a „Notei de informare ING privind prelucrarea datelor cu caracter personal – Clienți Persoane Fizice”, precum și a „Notei de informare privind prelucrarea Datelor cu Caracter Personal în procesul de creditare – persoane fizice”, accesibile tot timpul pe www.ing.ro, secțiunea „Protecția datelor personale” sau în orice locație ING Bank.