Românii și-au schimbat comportamentul la cumpărături: cum i-a influențat pandemia

Românii și-au schimbat comportamentul la cumpărături: cum i-a influențat pandemia

Comportamentul clienților supermarket-urilor s-a schimbat, odată cu pandemia. Astfel, la cumpărături, românii sunt mai atenți, mai exigenți cu timpul lor și doresc transparență în relația cu retailer-ul.

”Cumpărătorul român, dar și cumpărătorul în general, a devenit mult mai atent. Mai atent înseamnă că trebuie să fie mai informat, vrea ca relația cu el să fie foarte transparentă. Nu mai cumpără slogan și cumpără informații concrete și atunci înseamnă că orice brand care se respectă indiferent că este vorba de un produs sau o rețea de magazine trebuie să asigure această transparență. Spre acest lucru ne focusăm și noi ca să asigurăm transparența deciziilor, informațiile legate de produs să fie cât mai precise”, a spus Călin Costinaș, Deputy CEO al Profi Rom Food, în cadrul evenimentului Microsoft Envision Romania, citat de Economica.

Cum fac românii cumpărături după pandemie

Tot el mai menționează că românul a devenit mai exigent cu timpul lui și mai doritor ca o parte din lucruri să se întâmple acasă. Așadar, tendința românilor este acum să împartă cumpărăturile între cumpărături planificate care pot să fie făcute și online și cele din magazine.

”Emigrăm de la ideea de shopping normal la livrare instant. Se introduce un alt termen cu care trebuie să ne obișnuim pentru că clienții își doresc ca comanda să le fie livrată în 20 de minute. Sunt niște schimbări de comportament pe care le anticipam înainte de Covid, dar pe care pandemia le-a făcut să scurteze timpul. Probabil că lucrurile care s-ar fi întâmplat în 5-10 ani se întâmplă într-un an sau doi”, a explicat Costinaș.

Odată cu începerea pandemiei, românii au început să cumpere mai mult online, iar trendul nu pare să dispară nici după relaxarea restricțiilor. În primele trei trimestre ale anului 2021 s-a simțit o perioadă de creștere solidă pentru aplicațiile de retail în întreaga Europa. Instalările aplicațiilor au ajuns la 572 de milioane, în creștere cu trei puncte procentetuale de la an la an, scrie Economica.

E-commercul a făcut ca aplicațiile de retail să devină una dintre categoriile de aplicațiile mobile cu cea mai rapidă creștere din Europa.

Citește și: