Putem spune ‘adio’ magazinelor fizice: ce au de gând să facă românii

Putem spune 'adio' magazinelor fizice: ce au de gând să facă românii

Comerțul electronic a evoluat semnificativ în ultimii ani, în țara noastră. Din ce în ce mai mulți români au început să-și facă online cumpărăturile, indiferent de natura acestora. 2021 va fi un an excepțional pentru această industrie, cred analiștii pieței, care se așteaptă la cifre foarte mari.

Țara noastră nu ocupă locuri fruntașe în foarte multe clasamente europene. În general, suntem la coada acestora. Doar că, nu așa stau lucrurile când vine vorba despre comerțul online. Suntem printre țările din Europa care înregistrează, anual, cele mai mari cifre ale creșterii volumului de cumpărături online.

Pentru 2021, se estimează p creștere de 23%. Ca idee, ne poziționăm cu mult peste media europeană, al cărei nivel este de doar 12%.

2021 este un an de excepție pentru comerțul online

Magazinele care nu au site web, practic nu există în anul de grație 2021. Conform celor mai recente studii efectuate în țara noastră, peste jumătate dintre românii cu acces la internet vor cumpăra ceva online.

Luca Cassetti, secretarul general al Ecommerce Europe, în cadrul conferinței organizată de către Asociația Română a Magazinelor Online, susține că la baza exploziei comerțului online să în bună măsură și actuala criză sanitară globală.

Potrivit acestuia, se pare că, pe fondul restricțiilor de circulație impuse de autorități, cetățenii au apelat tot mai mult la serviciile digitale, alegând să comande online, în detrimentul deplasărilor fizice în magazinele respective.

„Dacă anul trecut comerțul electronic a ținut economia deschisă și în mișcare pe timpul restricțiilor impuse de pandemie, vedem că și anul acesta înregistrăm o creștere robustă, alimentată de un număr tot mai mare de persoane care cumpără online. Pentru prima dată, în 2021 mai mult de jumătate dintre utilizatorii români de internet (54%) vor cumpăra ceva online, cu aproape un sfert mai mulți față de anul trecut. Vom trece astfel un prag important, care confirmă rolul însemnat pe care comerțul electronic îl va juca în economia viitorului.

Estimările din Europe e-Commerce Report pentru 2021 arată o cifră de afaceri totală generată de sectorul comerțului electronic din România în jurul valorii de 6,9 miliarde de euro. Vedem o dublare a cifrei de afaceri din comerțul online în ultimii 4 ani, tendință care face din e-commerce unul din cele mai performante și dinamice sectoare ale economiei românești”, a declarat Florinel Chiș, director executiv al ARMO.

Citește și: