România, ”raiul” autostrăzilor și drumurilor expres, în 2023: câți kilometri se dau în circulație, în teorie

România, ”raiul” autostrăzilor și drumurilor expres, în 2023: câți kilometri se dau în circulație, în teorie

Dacă s-ar face un clasament în funcție de kilometrii de autostradă pe care îi are o țară din Europa în stadiu de proiect, România probabil că ar ieși pe primul loc. La teorie, nu ne întrece nimeni. Tocmai din acest motiv, când este vorba de kilometrii suplimentari care ”ar trebui” să se dea în folosință anul viitor, informația merită percepută cu un volum semnificativ de scepticism.

În cazul în care se aliniază toate planetele pentru ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, în 2023, România ar putea inaugura peste 100 de kilometri de autostradă și drumuri expres. Aceasta este varianta oficială, dar ca să înțelegi mai bine probabilitatea, merită să faci o comparație cu situația din 2022, când același ministru a spus că, pentru anul în curs, era prevăzută darea în trafic a doar 40 de kilometri din tronsonul 2 ai Drumului Expres Craiova – Pitești (DEx12). Acestora s-ar putea adăuga până la finalul anului 2022 cei peste 13 kilometri ai lotului 1 din Autostrada Sibiu – Pitești (A1), unde ”s-ar putea” sunt cuvintele cheie. Ca referință, respectiva bucată de A1 ar trebui deschisă publicului în mod oficial în luna mai a anului viitor.

România, plină de autostrăzi și drumuri expres, pe hârtie

„Când te duci la un minister, te duci cu activ și cu pasiv. Ceea ce a fost prevăzut anul acesta, erau cei 40 de kilometri de pe tronsonul 2 Craiova – Pitești. Asta nu înseamnă că la anul nu o să ajungem undeva poate mai bine de 100 de kilometri”, a declarat șeful Transporturilor la Antena 3.

În ceea ce privește planurile pe 2023, ar trebui să fie finalizate loturi din Autostrada de Centură București Sud (A0 Sud), Drumul Expres Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania și drumul Express Brăila – Galați.„În principiu trebuie să se termine loturile de pe A0 Sud, în jurul Bucureștiului, trebuie să se termine și cel puțin două tronsoane de pe Craiova – Pitești, trebuie să se termine pe Autostrada Transilvania alte două tronsoane. Și aici la Galați – Brăila, drum expres, e termen de finalizare la anul”, după cum a estimat cât se poate de optimist ministrul Transporturilor.

Ca un detaliu interesant sau altă dezamăgire, dacă se inaugurează lotul 1 din Autostrada Sibiu – Pitești, România va ajunge să se laude cu 991 de kilometri de autostradă și drum expres, ratând pragul foarte ambițios anunțat acum ceva timp de 1000 de kilometri de drumuri de mare viteză în trafic.