Șeful Renault anunță schimbări: ce se întâmplă cu Dacia, cum ne afectează

Șeful Renault anunță schimbări: ce se întâmplă cu Dacia, cum ne afectează

CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, le-a spus acționarilor că studiile interne arată că există un potențial puternic pentru planul de a crea entități separate pentru activitățile electrice și cele de ardere internă.

Auditurile interne ale Renault arată un potențial puternic pentru planurile producătorului auto de a-și separa unitatea de mașini electrice de operațiunile tradiționale cu combustibili fosili, a declarat directorul general Luca de Meo acționarilor.

Vorbind la adunarea generală anuală a Grupului Renault, de Meo a spus că un rezultat al proiectului ar fi „corectarea evaluării grupului”. El a spus că planul nu este de a împărți compania în jumătate, ci de a crea două entități separate cu aproximativ 10.000 de angajați fiecare, cu un potențial parteneriat pe partea de ardere internă.

Producătorul francez de automobile este unul dintre câțiva – inclusiv Ford și Geely – care regândesc modul în care vehiculele cu ardere internă se încadrează în planurile lor strategice viitoare, pentru a ține pasul cu Tesla și alți producători auto „nativi electrici”.

Ce înseamnă pentru România

Potrivit anunțului oficial al Renault, intenția de separare a acestor activități vizează diversele unități de producție de motoare termice ale grupului, inclusiv uzina de mașini de la Mioveni, precum și centre de inginerie din mai multe țări, inclusiv România.

Renault a declarat că va deveni „un lider mondial în utilaje care deservesc industria auto”, referindu-se la activitățile și tehnologiile legate de motoare și transmisii termice și hibride.

Operațiunea de vehicule electrice s-ar concentra pe Franța, în timp ce activitățile de ardere internă s-ar desfășura în locații din afara țării, unde Renault construiește deja majoritatea vehiculelor sale neelectrice.

„Toate cercetările și studiile pe care le-am făcut au confirmat deja potențialul foarte puternic al acestei operațiuni”, a spus de Meo, adăugând că „toate opțiunile sunt încă pe masă”.

Renault a primit deja mai multe oferte de parteneriat pentru activitățile sale de ardere internă, potrivit știrilor din această săptămână. Producătorul auto va prezenta mai multe detalii la o zi a pieței de capital din septembrie.

Citește și: