Producătorii auto nu au de ales: cât mai rămânem cu mașini pe benzină și motorină

Producătorii auto nu au de ales: cât mai rămânem cu mașini pe benzină și motorină

Producătorii de automobile ar trebui să continue să producă mașini cu ardere internă pentru a genera locuri de muncă de calitate și să rămână o forță de export, a declarat Comisarul UE pentru Piața Internă, Thierry Breton.

Împingerea Europei pentru ca industria sa auto să devină exclusiv electrică prezintă riscuri pentru ocuparea forței de muncă și accesibilitatea vehiculelor, a declarat Comisarul UE pentru Piața Internă Thierry Breton, îndemnând producătorii de automobile să continue să producă mașini cu combustie.

„Respect faptul că unii decid să accelereze spre o ofertă 100% electrică, dar încurajez și producătorii să continue să producă mașini cu ardere internă, să genereze locuri de muncă de calitate și să rămână o forță de export”, a spus Breton într-un interviu pentru de cotidianul francez Les Echos.

Uniunea Europeană a ajuns recent la un acord de referință pentru a interzice efectiv noile mașini cu motor cu ardere din 2035, ceea ce ar remodela transportul și ar marca un pas semnificativ pe calea reducerii emisiilor de carbon.

Industria atârnă de un fir

Preocupările lui Breton fac ecou cu cele ridicate de companii, inclusiv Stellantis, care a avertizat că piața auto se va prăbuși dacă industria nu va putea reduce costul vehiculelor electrice.

Breton a spus pentru Les Echos că trecerea la vehiculele electrice ar putea costa o industrie care angajează aproximativ 13 milioane de oameni aproximativ 600.000 de locuri de muncă.

El a spus că se bazează pe o clauză de revizuire din 2026 pe care a insistat să o adauge la acordul UE care să creeze un mecanism pentru amânarea termenului din 2035. El a mai spus că va crea un grup de lucru care va include producători de automobile care se vor întâlni regulat în următorii patru ani.

„Nu trebuie să existe niciun tabu cu privire la întâlnirea din 2026”, a spus Breton.

Carlos Tavares, CEO al Stellantis, a fost, fără îndoială, liderul cel mai vocal cu privire la riscurile renunțării treptate a motoarelor cu ardere în UE.

„Nu sunt îngrijorat pentru Stellantis”, a spus Tavares pe 27 octombrie, ziua în care UE a ajuns la acordul. „Sunt îngrijorat de clasa de mijloc care nu va putea cumpăra mașini care costă 30.000 de euro”.