Polestar mizează pe concurență neloială: reclama care a stârnit controverse la Super Bowl 2022

Polestar mizează pe concurență neloială: reclama care a stârnit controverse la Super Bowl 2022

Polestar a mizat pe o tactică mai puțin „ortodoxă”, la Super Bowl 2022, practicând concurență neloială, în reclama difuzată în cadrul competiției. De altfel, această practică este una destul de obișnuită în Statele Unite ale Americii, țară în care regulile nu sunt atât de stricte, în ceea ce privește modul în care comercianții de orice fel își construiesc reclamele.

Controversata reclamă de la Polestar, cunoscut producător de autovehicule electrice, a „dat de pământ” cu principalii săi competitori, cel mai vizat dintre aceștia fiind Elon Musk, împreună cu Tesla, compania sa de suflet.

Polestar le-a dat competitorilor o lovitură sub centură

Piața mașinilor electrice a devenit, în ultima vreme, destul de aglomerată, mulți dintre constructorii de automobile preferând să își reorienteze o parte din producție spre această nișă. De dragul de a ieși în evidență, Polestar a recurs la competiție neloială, publicând la Super Bowl o reclamă în care se sugerează că toate așa-zisele intenții bune ale celorlalți producători de mașini electrice ar fi minciuni și exagerări, de dragul vânzărilor.

Spre exemplu, Polestar i-a luat în vizor pe cei de la Volkswagen, cea mai ironizată companie fiind, însă, Tesla. „Nu vrem să cucerim Luna”, au scris ei în reclama distribuită în cadrul setului publicitar de la Super Bowl. Așadar, producătorul ce încearcă să le ia fața altora încearcă să sugereze că multe dintre caracteristicile eco cu care se laudă competitorii ar fi doar „de ochii lumii”, fără un fundament real.

Printre reclamele prezentate la Super Bowl s-au numărat și unele ce au legătură cu „Clanul Sopranos”, sau cu revenirea lui Dr. Evil, în „Austin Powers”.

Așa cum spuneam la începutul articolului, astfel de reclame sunt destul de obișnuite în Statele Unite ale Americii, spre deosebire de Europa, spre exemplu, unde legea în vigoare impune ca producătorii sau comercianții să dea dovadă de un minim de respect față de colegii lor de breaslă. Cu alte cuvinte, te poți lăuda atât timp cât nu discreditezi pe nimeni.

Puteți vedea reclama cu pricina în cele ce urmează: