Nu te așteptai la asta de la Dacia: lovitura suferită de constructorul de la Mioveni, confirmată

Nu te așteptai la asta de la Dacia: lovitura suferită de constructorul de la Mioveni, confirmată

Chiar dacă Dacia este o companie Renault, românii au un simț patriotic față de brandul de la Mioveni. Același lucru se aplică și în cazul francezilor, care văd o notă franțuzească în Duster, Sandero sau Logan. Nemții, în schimb, nu văd Dacia cu ochi buni.

În teorie, 2021 a fost un an foarte bun pentru Dacia. A lansat o serie de modele noi, a adus pe piață prima sa mașină electrică și a înregistrat vânzări impresionante cu ea. Din păcate, au fost și câteva înfrângeri. Din cauza crizei de cipuri și semiconductoare, compania a fost nevoită să întrerupă producția în mai multe rânduri. Acum aflăm că, într-o piață importantă pentru constructorul de la Mioveni, cu tot portofoliul actualizat, vânzările s-au dus în cap.

Dacia ia un șut de la nemți

Vânzările Dacia din Germania au scăzut cu peste 20% în 2021, comparativ cu 2020. Vânzările de mașini în general s-au dus în cap în teritoriu, dar acea scădere a fost de doar 10%, până la 2,62 milioane de unități. Atât de irelevant a devenit brandul românesc pentru germani, încât doar 40.338 de vehicule noi de la Mioveni au început să circule pe străzile din Germania, conform datelor furnizate de Autoritatea Federală din domeniul Transportului (KBA), citate de DPA. Dacă ne uităm doar la situația din decembrie, vânzările Dacia au scăzut cu 27,1%, până la 5556 de unități.

Lovitura suferită de Dacia este cu atât mai relevantă cu cât discutăm de cea mai mare piață auto europeană. Aceasta este aceeași piață în care, din cauza deficitului de componente electronice pentru industria auto, branduri puternice au înregistrat scăderi semnificative. De exemplu, Renault, Mercedes-Benz şi BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% şi, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%, ia cele ale Ford au scăzut cu 35%.

Dacă mergem de la premisa că în Germania se dă ora exactă pe partea de autoturisme, este important de reținut că producători de mașini electrice Polestar și Tesla au fost imuni la tot ce înseamnă pandemie, opriri de producție, criză de semiconductori. Altfel, nu-mi explic motivul pentru ca au înregistrat o creștere a vânzărilor de 153,2%, respectiv 137,9%.

Citește și: