Una caldă și una rece de la Dacia pentru români: de ce are și motive de bucurie gigantul de la Mioveni

Una caldă și una rece de la Dacia pentru români: de ce are și motive de bucurie gigantul de la Mioveni

Dacia continuă să fie un brand foarte îndrăgit de către români. Asta nu înseamnă însă că prea mulți dintre conaționali se înghesuie să pună mâna pe autoturismele constructorului de la Mioveni. Există însă și perioada foarte bune pentru compania deținută de Renault.

Ieri a ajuns online un raport de pe piața auto second-hand din România pe 2021. Cu acea ocazie, am aflat că Dacia nu intră nici măcar în top cinci când discutăm de branduri favorite pentru cei care se orientează către un autoturism la mâna a doua. Cu siguranța nu se apropie de Volkswagen, liderul necontestat al acestei piețe de meleaguri mioritice.

Dacia, liderul la mașini noi

Pe de altă parte, când ne uităm la mașini noi, foarte mulți români cochetează cu Dacia. În decembrie, de exemplu, conform datelor DRPCIV, peste 14.000 de autovehicule au fost înmatriculate în România. În mod regretabil, valoarea este cu 23% mai mică decât în 2020, când oamenii erau semnificativ mai îngrijorați de pandemie decât acum.

14.111 de autovehicule noi au fost înmatriculate în luna decembrie 2021, potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), cu 23% mai puţine decât în luna similară a lui 2020. Dintre acestea, 11.858 au fost autoturisme, faţă de 15.974 înmatriculate în decembrie 2020.

Dacă defalcăm piața de mașini noi din decembrie pe branduri spre care s-au orientat românii, Dacia conduce detașat cu 4570 de unități și ocupă prima poziție în clasamentul românesc. Este urmată de Hyundai cu 1090 de unități, Renault cu 977 de mașini, Toyota cu 717 și Skoda cu doar 627.

Pe de altă parte, chiar dacă nu reușește să compenseze scăderea de pe zona de mașini noi, autoturismele rulate în 2021, piața second-hand, s-a bucurat de o creștere de 3,7% față de 2020, până la aproape 400.000 de unități. Rămâne să vedem cum își va mai reveni piața în 2022 și dacă vom mai vedea în continuare opriri ale producției din cauza crizei globale de semiconductoare și circuite.

Citește și: