Nokia renunță la ambiția de a concura în „liga băieților mari”: ce decizie a luat producătorul

Nokia renunță la ambiția de a concura în „liga băieților mari”: ce decizie a luat producătorul

HMD Global, „casa oficială” a telefoanelor Nokia, a încercat, la un moment dat, să intre în „liga băieților mari”. Cum lucrul acesta nu i-a ieșit pe deplin, producătorul ia o decizie cel puțin ciudată.

„A face un telefon de 800 de dolari nu are sens pentru noi, în acest moment”, a declarat Adam Ferguson, șeful de marketing al HMD, pentru Android Authority, într-un interviu.

Nokia 9 PureView a fost lansat în 2019 și a reprezentat o încercare de a readuce brand-ului Nokia gloria de odinioară. Din nerericire, modelul nu a avut parte de aprecierea pe care o aștepta gigantul, așadar compania pare să fi renunțat la ideea de a mai scoate, pe viitor, un nou flagship pe piață.

Deocamdată, HMD se va concentra asupra activității sale de bază – smartphone-uri entry-level și mid-range, a anunțat compania. Mai exact, conducerea își dorește ca telefoanele Nokia să fie cunoscute ca fiind dispozitive de încredere, cu baterie bună și cu viață lungă, de câțiva ani.

Noua strategie a funcționat până acum: compania și-a sărbătorit recent primul an complet de profit operațional.

Ce planuri de viitor au cei de la Nokia

HMD Global își propune să fie lider de piață pentru smartphone-uri prepay, în SUA, până la sfârșitul acestui an.

Dacă îi va reuși această schemă, gigantul își va continua strategia de la acel punct și poate, într-o bună zi, va reuși să atingă și segmentul de flagship, astfel încât să aibă succes pe piața de nișă.

În momentul de față, competiția este una extrem de strânsă și, cu siguranță, Nokia a luat cea mai bună decizie, fiind incapabilă de a concura cu Samsung, Apple, Xiaomi, ori alte brand-uri care vin din urmă cu prețuri bune, raportate la componente calitative și ancorate în prezentul anului 2022.

Rămâne de văzut dacă, pe viitor, Nokia va reuși să redevină ceea ce a fost pe timpuri, înainte ca telefoanele inteligente să-și facă intrarea pe piața mondială.

Citește și: