Motoarele problemă de la Renault, subiect de proces: ce modele Dacia sunt afectate

Motoarele problemă de la Renault, subiect de proces: ce modele Dacia sunt afectate

Renault și Nissan se confruntă cu un proces în Franța pentru probleme cu motorul lor pe benzină de 1,2 litri și 4 cilindri, inclusiv consumul excesiv de ulei.

Renault și Nissan se confruntă cu acțiuni legale în Franța din partea clienților care au avut probleme cu unele dintre motoarele lor.

Christophe Leguevaques, un avocat implicat în procesul împotriva Renault și Nissan, a declarat că acțiunea judiciară comună a reprezentat plângeri ale a aproximativ 1.100 de persoane. Plângerea implică motorul pe benzină de 1,2 litri și patru cilindri al producătorilor auto, care a fost folosit în sute de mii de modele Renault, Nissan, Dacia și Mercedes-Benz în perioada 2012-18.

La începutul acestui an, și săptămânalul „Le Journal du Dimanche” a scris că în Franța ar putea fi declanșată o acțiune colectivă în justiție împotriva constructorului auto Renault, din cauza acelorași probleme de fiabilitate ale motorului 1.2 TCe alimentat cu benzină.

Între timp cazul a fost repartizat unui judecător din Franța.

Ce au declarat producătorii auto

Renault a spus că, deși motoarele au avut unele probleme tehnice, ele nu au reprezentat niciodată niciun risc pentru siguranță. Renault a adăugat că va examina de la caz la caz plata compensațiilor clienților pentru această problemă.

Este important de menționat că motorul Renault 1.2 TCe nu se află doar în dotarea unor modele ale producătorului francez sau ale mărcii Dacia, ci și, sub denumirea 1.2 DIG-T, în componența unor modele Nissan.

„În primul rând, încurajăm clienții care cred că ar putea fi afectați de această problemă să contacteze reprezentanța locală Nissan, care va inspecta și diagnostica vehiculul în mod corespunzător și va oferi suportul necesar”, a adăugat Nissan într-un comunicat.

Proprietarii s-au plâns de consumul excesiv de ulei legat de o defecțiune a segmentelor pistonului.

Motorul TCe de 1.2 litri, alimentat cu benzină, a fost montat pe 400.000 de vehicule în perioada cuprinsă între octombrie 2012 şi iunie 2016. Acest propulsor se găseşte sub capota a numeroase modele Renault, precum Clio 4, Scénic 3, dar şi Dacia Duster, Dacia Lodgy sau Nissan Juke.

Citește și: