Mercedes și Porsche continuă să crească: cele mai importante branduri din Germania

Mercedes și Porsche continuă să crească: cele mai importante branduri din Germania

Un studiu cu privirea la valoarea mărcilor, realizat anual de Brand Finance, arată că, în Germania, cel mai valoros brand este, ca și anul trecut, Mercedes-Benz.

Cu o valoare a mărcii de 52,4 miliarde de euro, Mercedes-Benz este cea mai valoroasă marcă germană, urmată îndeaproape de Deutsche Telekom, valoarea mărcii a crescut cu 19%, până la 51,9 miliarde de euro. Grupul Allianz (valoarea mărcii a crescut cu 12%, până la 39,0 miliarde de euro) este pe locul trei, doborând pe Volkswagen (valoarea mărcii în scădere cu 12%, până la 35,4 miliarde de euro). Bazat pe puncte, câștigătorul în Brand Strength Index este Porsche (valoarea mărcii în scădere cu 1%, până la 29,1 miliarde EUR), cu un scor Brand Strength Index (BSI) de 85,1 din 100 și un rating corespunzător mărcii AAA.

Vedeta din acest an este marca Sixt (valoarea mărcii a crescut cu 118%, până la 1,2 miliarde de euro), care și-a dublat valoarea mărcii și a câștigat 19 locuri pentru a fi acum pe locul 69. În general, arată că sectorul auto reprezintă partea leului din valoarea mărcilor de top, aproximativ o treime din valoarea totală a mărcilor germane din clasament.

Porsche este cea mai puternică marcă germană cu rating de marcă AAA

Pe lângă valoarea mărcii, Brand Finance determină puterea relativă a mărcilor printr-un tablou de punctaj echilibrat de metrici care evaluează investițiile în marketing, capitalul părților interesate și performanța afacerii. Conformă cu ISO 20671, evaluarea de către Brand Finance a capitalului propriu al părților interesate încorporează date originale de cercetare de piață de la peste 100.000 de respondenți din peste 35 de țări și din aproape 30 de sectoare.

O marcă de mașini germană devine, de asemenea, câștigătoarea mult-renumitului Brand Strength Index (BSI). Porsche a ajuns pe primul loc cu 85,1 din 100 în Brand Strength Index și reușește să depășească Audi, câștigătorul de anul trecut. Audi coboară pe locul 17 din cauza unui deficit semnificativ de puncte în puterea mărcii.