Porsche este bună de plată: amenda uriașă pe care trebuie să o achite, de ce

Porsche este bună de plată: amenda uriașă pe care trebuie să o achite, de ce

Proprietarii de mașini au acuzat producătorul de automobile că a modificat fizic vehiculele de testare care au afectat emisiile și rezultatele economiei de combustibil.

Grupul Volkswagen și unitatea sa Porsche au convenit asupra unui acord de acțiune colectivă în valoare de cel puțin 80 de milioane de dolari pentru a soluționa pretențiile conform cărora a denaturat datele privind emisiile și economia de combustibil pentru 500.000 de vehicule Porsche din SUA, arată documentele instanței.

Acordul, depus la Tribunalul Districtual din San Francisco, trebuie să fie aprobat de un judecător federal și acoperă vehiculele Porsche din 2005 până în 2020.

Proprietarii vehiculelor l-au acuzat pe producătorul de automobile că a modificat fizic vehiculele de testare care au afectat emisiile și rezultatele economiei de combustibil. Proprietarii de vehicule eligibile afectați vor primi plăți de la 250 USD la 1.109 USD per vehicul.

Controlul asupra vehiculelor Volkswagen a crescut după ce producătorul german de automobile a dezvăluit în 2015 că a folosit un software sofisticat pentru a evita cerințele privind emisiile la aproape 11 milioane de vehicule diesel din întreaga lume.

Un nou episod din seria Volkswagen-Dieselgate

VW a soluționat acțiunile penale și civile din SUA provocate de scandalul de înșelăciune pentru mai mult de 20 de miliarde de dolari. Constructorul auto a pledat vinovat în 2017 pentru fraudă, obstrucționarea justiției și falsificarea declarațiilor.

Avocații proprietarilor Porsche au spus că producătorul auto a modificat fizic hardware-ul — angrenajele care leagă arborele de transmisie și puntea spate — și a manipulat software-ul de testare a vehiculelor. Vehiculele de testare au emis mai puțini poluanți și au fost mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil decât vehiculele de producție cumpărate sau închiriate de consumatori.

Documentele acordului spun că testele au arătat că economia de combustibil ar fi putut fi cu 1-2 mpg mai mică decât cea indicată pe etichetele vehiculelor.

VW va plăti, de asemenea, 250 USD proprietarilor de vehicule Porsche cu modul de conducere „Sport+” care au depășit limitele de emisii atunci când sunt conduse în acel mod. Aceștia vor primi plata atunci când vor finaliza actualizările software-ului de reparații conforme cu emisiile care vor reduce emisiile vehiculelor.

Procesele au fost declanșate după ce un denunțător de la Porsche a raportat cel puțin un dispozitiv de înfrângere suspectat în anumite vehicule pe benzină printr-un sistem intern de raportare, ceea ce a determinat Porsche să raporteze aceste constatări autorităților germane și americane, se arată în proces.

Citește și: