Mercedes-Benz Vision EQXX a stabilit un nou record: mașinile electrice, din ce în ce mai practice

Mercedes-Benz Vision EQXX a stabilit un nou record: mașinile electrice, din ce în ce mai practice

Mercedes continuă să inoveze și să stabilească noi recorduri.

Compania a anunțat că mașina electrică a folosit doar 8,3 kilowați-oră (kWh) pentru a parcurge 100 km, într-o călătorie de la Stuttgart la Silverstone în Marea Britanie. Aceasta este cu 0,4 kWh / 100 km mai puțin decât valoarea unui test de rulare anterior pe coasta mediteraneană franceză. În total, mașina a parcurs cam 1.202 km.

Mercedes-Benz a prezentat prototipul la CES 2022. Cu o baterie de aproximativ 100 kWh, EQXX ar trebui să consume mai puțin de 10 kWh la fiecare 100 km. Aceasta corespunde unui litru echivalent de benzină. Consumul redus este combinat, printre altele, cu un coeficient de rezistență redus, care în acest caz este egal cu 0,17. Acesta este cu 0,2 mai puțin decât sedanul de lux EQS. În plus, studiul de concept, care cântărește aproximativ 1.750 kg, este semnificativ mai ușor decât EQS, al cărui model 450+ cântărește aproape 2,5 tone.

Potrivit informațiilor, călătoria de la Stuttgart la Silverstone a durat 14,5 ore (timp pur de călătorie). Viteza medie a fost de 83 km/h, viteza maximă de 140 km/h. Potrivit Mercedes, „temperaturile de vară de până la 30 de grade Celsius, împreună cu creșterea densității traficului în jurul Stuttgart și în sud-estul Angliei, au fost cele mai mari provocări în această călătorie”.

Mercedes Vision EQXX, autonomia nu a afectat aerul condiționat pornit

În timpul călătoriei, aerul condiționat a fost folosit aproximativ opt ore și a avut doar un impact minim asupra consumului total de energie. Potrivit Mercedes, interacțiunea dintre aripioarele de aer, supapele de răcire și pompe asigură „că unitatea de antrenare electrică menține un echilibru de temperatură extrem de eficient cu un consum minim de energie”.

Gestionarea fluxului de aer, combinată cu o placă de răcire instalată în podeaua vehiculului, vă permite să profitați de aerul care curge de-a lungul părții inferioare a Vision EQXX. Acesta este „cel mai eficient mod aerodinamic de a menține unitatea electrică rece în condiții normale”.

Mercedes-Benz a anunțat că va dezvolta în continuare multe dintre tehnologiile vehiculului care vor fi utilizate în viitoarele mașini de serie. Cu toate acestea, nu ar trebui să fie posibilă reducerea atât de mult a unei Clase E electrice în ceea ce privește greutatea, performanța și viteza maximă, încât consumul de curent să fie redus la sub 10 kWh / 100 km. Totuși, acest lucru s-ar putea dovedi posibil în cazul familiilor high-end și luxoase precum AMG, Maybach sau G-Class.