26 iul. 2022 | 15:25

Mercedes nu doarme: ce știm despre EQB și EQXX

ACTUALITATE
Mercedes nu doarme: ce știm despre EQB și EQXX

Cele mai noi modele la care lucrează producătorul german.

Mercedes EQB ocupă un loc unic în gama producătorului auto: spre deosebire de alte vehicule EQ, este construit pe o platformă care acceptă sistemele de propulsie pe benzină, hibrid și electric.

Dacă ești familiarizat cu vehiculele Mercedes, vei vedea că este, fără îndoială, versiunea electrică a SUV-ului GLB, dar a avut o mică schimbare pentru a se potrivi mai bine cu restul liniei EQ.

Aceste modificări sunt în mare parte salvate pentru exterior – interiorul este aproape identic cu omologul său pe benzină.

Autonomia aproximativă a vehiculului de 400 de km și capacitatea de încărcare rapidă DC de până la 100 kW nu se potrivesc favorabil cu cea mai recentă generație de vehicule electrice special create, ceea ce ar putea afecta vânzările sale cu potențialii cumpărători. Dar pentru un SUV, EQB este greu de învins, oferind o combinație de confort, utilitate și tehnologie într-un SUV Mercedes care începe sub 60.000 USD.

Cei de la Engadget.com au făcut un test-drive pe care îl poți vedea mai jos.

EQXX, prototipul care va schimba industria

Acest concept  nu va fi pus în vânzare, dar tehnologia sa va sta la baza viitoarelor vehicule.

Mercedes a avut un obiectiv unic: să construiască un vehicul care ar putea parcurge 1.000 de kilometri cu o singură încărcare dintr-un pachet de baterii puțin mai mic de 100 kWh. Rezultatul a fost EQXX, un coupe care arată la fel de bine ca tehnologia care îl alimentează.

Conceput pentru a aluneca prin aer cu o rezistență cât mai mică posibil, EQXX nu uimește cu performanța off-line. În schimb, puterea vine cu adevărat după ce ajungi la viteză constantă ca cea de pe autostradă. Dar chiar și atunci, conceptul vehiculului este o mașină eficientă care pare că vine din viitor. Mercedes nu are de gând să pună EQXX în producție, dar ceea ce învață acum va ajunge la un moment dat în vehiculele sale.

Cei de la Engadget.com au făcut un test-drive pe care îl poți vedea mai jos.