Mercedes ne arată viitorul mașinilor electrice în noul său concept: Vision EQXX

Mercedes ne arată viitorul mașinilor electrice în noul său concept: Vision EQXX

Constructorul german susține că aerodinamica îmbunătățită și eficiența bateriei permite o autonomie de 1.000 km.

Mercedes-Benz este cel mai recent producător auto care a câștigat titlul de vehicul electric cu cea mai lungă rază de acțiune, prin prezentarea lui Vision EQXX, o mașină concept alimentată cu energie solară, capabilă să depășească 1.000 de kilometri cu o singură încărcare.

Este suficient pentru a duce Vision EQXX de la New York la Cincinnati, sau de la Berlin la Paris, sau de la Bejing la Nanjing, cu o singură încărcare. Și este impresionant, spre deosebire de alte vehicule electrice cu rază lungă de acțiune în prezent, cum ar fi Lucid Air și Tesla Model S Long Range Plus. Dar, spre deosebire de aceste vehicule, Vision EQXX este doar un concept fără planuri de producție concrete.

Cu intențiile sale sportive și designul elegant și futurist, Vision EQXX va servi probabil ca bază pentru o mașină de serie care ar putea ajunge să rivalizeze cu alte vehicule electrice de lux precum Porsche Taycan, Audi E-tron GT și Tesla Roadster.

Cel mai avansat vehicul

Spre deosebire de alte concepte Mercedes, Vision EQXX ar trebui să fie mai bazat pe realitate. Compania spune că și-a bazat estimările de autonomie pe o simulare a condițiilor reale de trafic, alimentând afirmațiile că va consuma energie la o rată de 10 kWh la 100 de kilometri. Tradus în termeni de consum de combustibili fosili, aceasta este în jurul „cifrei de aur” 1 litru de benzină la 100 de kilometri.

Pentru a pune acest lucru în perspectivă, Mercedes observă că 10 kWh este echivalentul utilizării unui uscător de rufe sau a unei unități de aer condiționat timp de trei ore.

Dar, în ciuda acestor simulări și estimări, Mercedes spune că gama superioară a lui Vision EQXX este „complet realistă” și că multe dintre progresele sale tehnologice vor fi integrate în viitoarele vehicule de producție prin Arhitectura Modulară Mercedes-Benz.

Interiorul lui Vision EQXX are un ecran masiv de 47,5 inch care se întinde pe toată lățimea vehiculului. Dar, spre deosebire de Hyperscreen, care este un amalgam de trei ecrane separate amplasate într-o bucată solidă de sticlă de 56 de inchi, ecranul lui Vision EQXX este un afișaj dintr-o singură bucată care va avea, de asemenea, rezoluție 8K și grafică de ultimă oră.

La fel ca majoritatea concurenților săi, Mercedes se îndreaptă spre un viitor complet electric la viteză maximă. Compania spune că va investi 40 de miliarde de euro pentru electrificarea gamei sale până în 2030, inclusiv versiunile electrice ale clasei G și vehiculelor de înaltă performanță AMG.

Aceste anunțuri au loc în timp ce majoritatea țărilor importante fac eforturi pentru a restricționa vânzarea vehiculelor cu motor cu ardere internă în următoarele decenii. Uniunea Europeană, China și California au spus că vor interzice vânzarea vehiculelor cu motor cu ardere internă până în 2035.

Citește și: