Mercedes-Benz în pole position să învingă Tesla: ce urmează să lanseze nemții

Mercedes-Benz în pole position să învingă Tesla: ce urmează să lanseze nemții

Decizia deschide calea pentru ca producătorul auto să ofere sistemul de Nivel 3 la nivel global.

Mercedes-Benz a obținut aprobarea de reglementare pentru a implementa un sistem de conducere hands-free în Germania înaintea lui Tesla, câștigând un avantaj în cursa pentru a oferi niveluri mai ridicate de automatizare pe una dintre cele mai competitive piețe auto din lume.

Producătorul auto a primit aprobarea de a vinde pachetul Drive Pilot pentru a fi utilizat pe porțiuni din rețeaua Autobahn a țării la o viteză de până la 60 km/h.

Sistemul a fost aprobat pentru conducerea autonomă de Nivel 3, cu o crestătură mai mare decât sistemul de pilot automat de nivel 2 al Tesla, și va permite șoferilor să-și ia mâinile de pe volan în trafic lent.

„Drive Pilot îi permite șoferului să se îndepărteze de trafic și să se concentreze pe anumite activități secundare”, a spus Mercedes într-un comunicat.

„De exemplu, pentru a lucra prin intermediul biroului din mașină, pentru a scrie e-mailuri, pentru a naviga pe internet sau pentru a vă relaxa și a viziona un film”, se arată în comunicat.

Se încinge cursa pentru prima mașină autonomă

Tesla, Waymo și alții urmăresc tehnologia de conducere autonomă de ani de zile.

Un vehicul complet autonom ar fi foarte atractiv pentru clienții premium, permițând șoferilor să lucreze sau să folosească sisteme de divertisment în timpul călătoriilor.

Mercedes a primit permisiunea pentru sistem doar în Germania, dar a spus că urmărește aprobarea de reglementare și în alte jurisdicții.

De îndată ce legislația din China și Statele Unite va fi implementată, Mercedes-Benz va oferi sistemul pe acele piețe, a declarat Markus Schaefer, director de tehnologie Daimler.

Drive Pilot va fi o opțiune pentru modelele S-Class și EQS de la jumătatea anului viitor.

Tesla a întâmpinat probleme în Germania cu tehnologia de asistență a șoferului, după ce un tribunal german a respins anul trecut promovarea Autopilot de către companie, declarând că producătorul auto a indus în eroare consumatorii cu privire la ceea ce poate face sistemul.

Dincolo de reglementările ONU privind cerințele tehnice, țările trebuie să adopte o legislație care să clarifice unde și cum pot fi utilizate astfel de sisteme, precum și aspectele legate de răspundere.

Citește și: