Maserati se apropie de Ferrari: cât costă noul GranTurismo

Maserati se apropie de Ferrari: cât costă noul GranTurismo

GranTurismo de la Maserati, care începe de la 200.000 de euro, se potrivește cu prețurile Ferrari cu o creștere de 50.000 de euro față de generația anterioară.

Maserati se apropie de „teritoriul” Ferrari cu a doua generație a coupe-ului său sport GranTurismo.

GranTurismo se lansează anul viitor cu versiuni de motor complet electric și pe benzină. Va costa cu aproximativ 50.000 de euro mai mult decât prima generație, care a ieșit din producție în 2019.

Prețurile pentru GranTurismo complet electric și modelele cu ardere vor fi în jur de 200.000 de dolari și euro, a declarat William Peffer, CEO-ul nord-american al mărcii, reporterilor la un eveniment media aici.

GranTurismo anterior, la cel mai mare preț, a costat puțin peste 150.000 de euro în Italia în 2019, anul în care a ieșit din producție.

Printre potențialii rivali ai lui GranTurismo se numără Ferrari Roma, care are un preț de bază de 200.000 de euro în Italia, și Aston Martin DB11 coupe, care pornește de la 210.000 de euro.

Cel mai scump model Maserati este mașina sport MC20, care începe de la 238.000 de euro în Italia.

Primul EV

Versiunea complet electrică a lui GranTurismo, denumită Folgore, va fi primul model complet electric a mărcii de lux Stellantis, un pas istoric pentru un brand al cărui accent a fost pus pe motoare puternice cu combustie internă.

CEO-ul Maserati, Davide Grasso, a declarat în martie că gama mărcii va deveni complet electrică până în 2030.

Noul GranTurismo este cea mai recentă versiune a unui coupe clasic Maserati, primul dintre care a fost A6 1500 în 1947, dar va concura într-un segment în scădere, pe măsură ce cumpărătorii bogați trec de la coupe-uri la SUV-uri premium sau mașini cu patru uși precum Porsche Panamera.

Variantele de motor pe benzină ale lui GranTurismo, numite Trofeo și Modena, vor folosi motorul V-6 Nettuno de 3,0 litri al mărcii, care înlocuiește V-8 fabricat de Ferrari care a echipat anteriorul GranTurismo. Motorul Nettuno a debutat în 2021 pe mașina sport MC20. A fost dezvoltat de Maserati și este construit la domiciliul mărcii din Modena, Italia.

GranTurismo cu motor V-6 cântărește 1.795 kg, ceea ce, conform Maserati, îl face cel mai ușor coupe cu patru locuri de pe piață.

Trofeo va oferi 542 CP. Viteza sa maximă este de 320 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h  în 3,5 secunde.

Modena va oferi 483 CP, va avea o viteză maximă de 302 km/h și va accelera de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde.

Ambele mașini vor avea transmisii automate cu opt trepte și tracțiune integrală.

Trei motoare electrice

GranTurismo Folgore are trei motoare electrice – unul în față și unul la fiecare roată din spate. Acestea oferă o putere utilizabilă continuă de 749 CP și o putere totală instalată de peste 1.183 CP, spune Maserati.

Are un acumulator de 92,5 kilowați-oră cu 83 kWh de putere utilizabilă pentru o autonomie WLTP estimată de 450 km.

Folgore folosește aceeași platformă ca și mașinile Trofeo și Modena V-6, deci nu are un acumulator descărcat care se găsește în majoritatea mașinilor complet electrice. Pachetul de baterii are un aranjament „T”, situat în jurul tunelului central și în față, unde ar sta motorul V-6.

Dispunerea pachetului de baterii, fără celule sub scaune, a permis lui Maserati să reducă înălțimea mașinii la 1353 mm și să coboare poziția de șold a ocupanților.

Maserati spune că GranTurismo Folgore este mai jos decât orice altă mașină electrică de pe piață.

Geometria axială a acumulatorului face schimbări de direcție mult mai rapide decât la mașinile cu o baterie de platformă, spun directorii.

Bateria este asamblată la centrul de baterii Mirafiori al Stellantis din Torino. Dimensiunea bateriei a fost determinată de compromisul dintre greutate și performanță, spune Maserati.

Pentru a îmbunătăți gradul de utilizare al mașinii, Folgore are tehnologie de 800 de volți, care permite încărcare rapidă de până la 270 kW. Potrivit lui Maserati, poate adăuga 100 km de autonomie în cinci minute.

Toate variantele GranTurismo și GranCabrio vor fi construite în uzina Stellantis Mirafiori din Torino, alături de SUV-ul mare Levante.

Etichete: