06 sept. 2022 | 17:25

Maserati se laudă cu viitorul model electric: ce viteză prinde GranTurismo Folgore

ACTUALITATE
Maserati se laudă cu viitorul model electric: ce viteză prinde GranTurismo Folgore

Producătorul italian Maserati se laudă cu performanțele viitorului său model.

Maserati a spus că GranTurismo Folgore, primul său coupe complet electric, va avea o viteză maximă de mai mare de 320 km/h și va accelera de la 0 la 100 kmph în  2,7 secunde.

Maserati a dezvăluit detaliile performanței printr-un videoclip pe canalul său de YouTube.

Noul GranTurismo va fi lansat la începutul anului 2023 cu motorul pe benzină V-6 Nettuno de 3,0 litri al companiei. Varianta electrică Folgore, care va prelua exteriorul și interiorul modelului alimentat cu combustibil, urmează să fie lansat în cursul anului viitor.

Se așteaptă ca GranTurismo Folgore să aibă un acumulator cu o capacitate de peste 100 de kilowați-oră. În combinație cu cele trei motoare electrice ale coupe-ului – unul pe puntea față și câte unul pentru roțile din spate – GranTurismo Folgore va livra o putere totală de peste 1.200 CP, a anunțat producătorul auto în iulie.

Anul viitor Maserati va lansa și o versiune complet electrică a Grecale. Varianta pe benzină a SUV-ului premium de dimensiuni medii a debutat în această primăvară.

Rapid ca un fulger

Toate Maserati-urile electrice cu baterie vor avea Folgore, termenul italian pentru fulger, în nume.

Maserati va vinde mașini complet electrice doar începând din 2030. Va lansa ultimele două modele noi cu motoare cu ardere internă în 2023. Acestea sunt coupe-ul GranTurismo și fratele său decapotabil, GranCabrio. La fel ca GranTurismo coupe și Grecale, GranCabrio va fi oferit și ca versiune complet electrică.

În iulie, CEO-ul Maserati, Davide Grasso, a declarat că marca premium Stellantis se va electriza mai repede decât plănuise inițial din cauza schimbării gusturilor consumatorilor.

„Observam o accelerare puternică a cererii venite de la clienții noștri”, a declarat Grasso reporterilor în iulie. „Cred că orice cerere de motoare cu ardere internă după 2030 va fi reziduală.”

El a spus că ritmul cererii este diferit în diferite regiuni, dar că este o tendință globală.