Lovitura suferită de Uber în România trădează calitatea serviciilor, a șoferilor

Lovitura suferită de Uber în România trădează calitatea serviciilor, a șoferilor

Calitatea serviciilor Uber, pe teritoriul României, s-a dus în cap în ultimii ani, mai ales în București, iar acest detaliu se reflectă și în încasările diviziei de pe meleaguri mioritice a gigantului din domeniul ride-sharing.

Pandemia a început în 2020 și tot atunci au fost adoptate cele mai stricte restricții de circulație. Cu toate acestea, încasările Uber din România au avut mai mult de suferit în 2021, când, în teorie, românii au început deja să circule, mai ales pe parcursul verii. Din păcate, ritmul agresiv de anulare a curselor de către șoferi, de multe ori în ultimul minut, a provocat o migrare a utilizatorilor către Bolt sau, nu de puține ori, către serviciile tradiționale de Taxi.

Cât a pierdut Uber, din cauza șoferilor români

Uber BV Filiala București SRL, societate românească a companiei americane, a raportat venituri de 8,43 milioane de lei în 2021, al doilea an al pandemiei COVD-19. Veniturile firmei românești a Uber au scăzut cu circa 40% în anul 2021 comparativ cu 2020, primul an al pandemiei, și cu 34% față de anul 2019, conform datelor obținute de startupcafe.ro.

Ca referință, profitul net înregistrat de filiala locală a Uber a fost de 411.572 anul trecut, de aproape trei ori mai mic față de 2020 și de două ori mai mic în raport cu situația din 2019. În ceea ce privește numărul de angajați, în 2021, filiala bucureșteană a companiei americane a avut un număr mediu de 11 angajați proprii, cu 5 mai puțin față de anul anterior, pe când în 2019, pre-pandemie, valoarea medie era de 17 angajați. Situația financiară pe plan local a gigantului nu a fost ajutată nici de faptul că, în iunie 2020, compania a renunțat la Uber Eats în România, din cauza concurenței acerbe.

Ca să înțelegi mai bine faptul că vorbim de o problemă locală a Uber, cauzată de șoferii români, este suficient să arunci o privire pe rezultatele financiare pe plan global ale grupului, unde creșterea încasărilor de la 2020 la 2021 a fost de 56%, până la 17,4 miliarde de dolari. În teorie, este tot pe pierdere la profit, dar aceasta s-a diminuat masiv, de la 6,7 miliarde în 2020 la 0,49 miliarde în 2021.

Citește și: