Lovitura anului pentru păcănele, jocuri de noroc, case de pariuri și nu numai: s-a terminat cu reclamele în România

Lovitura anului pentru păcănele, jocuri de noroc, case de pariuri și nu numai: s-a terminat cu reclamele în România

Autoritățile române, în concordanță cu multe țări europene, inclusiv Republica Moldova, vor să interzică orice formă de publicitate pentru jocurile de noroc, case de pariuri, păcănele și alte activități din același spectru. Practic, se lucrează la o interdicție referitoare la ”orice formă de comunicare audiovizuală” cu scop publicitar în orice mediu.

Similar cu ce se întâmplă la momentul actual cu interdicția reclamelor la țigarete, produse din tutun, vaping și țigări electronice, autoritățile au pus baze unui proiect legislativ care să fie transpus în interdicții similare pentru jocurile de noroc, casele de pariuri, păcănele și nu numai. Proiectul este inițiat de liberali, dar are parte de susținere din partea tuturor partidelor parlamentare, conform profit.ro.

Reclamele la jocuri de noroc, interzise

”În pofida modificărilor şi completărilor care au fost aduse acestei legi [n.r. a audiovizualului], unele comportamente care reprezintă un factor de risc major pentru populaţie rămân în continuare neacoperite de legislaţia în vigoare. În acestă categorie intră şi promovarea comercială a jocurilor de noroc şi a pariurilor, care, mai ales în ultimii trei ani, au înregistrat o creştere semnificativă în grilele programelor de radio şi televiziune”, afirmă inițiatorii propunerii legislative.

Mențiunile respective sunt făcute în contextul în care, la momentul de față, Legea audiovizualului prevede ca furnizorii de servicii media audiovizuale să nu stimuleze comportamente dăunătoare sănătății sau siguranței populației. Sub acest pretext, ca referință, s-au impus interdicții privind stimularea consumului de alcool și țigarete. Este vorba de Legea 148/2000, una care din păcate nu a mai fost actualizată de mult timp și care neglijează realitatea actuală din piață. ”Cea mai mare parte a publicităţii stradale este marcată, în prezent, de publicitatea la cazinouri, pariuri şi diferite tipuri de jocuri de noroc, stimulând apariţia adicţiilor chiar în rândul minorilor”, insistă echipa legislativă din spatele proiectului detaliat mai sus.

În final, ce-și doresc parlamentarii este adăugarea unei linii în plus în Legea audiovizualului, după cum urmează. ”Orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri este interzisă”. În același timp, Legea publicității să fie completat cu o mențiune similară, ”Se interzice orice formă de publicitate pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri”.

Amenzile propuse pentru cei care încalcă prevederile sunt între 10.000 și 50.000 de lei.