Industria auto trece prin momente grele: ce se întâmplă cu vânzările în Europa

Industria auto trece prin momente grele: ce se întâmplă cu vânzările în Europa

Invazia Ucrainei de către Rusia a înrăutățit durerile de cap ale producției de automobile ale producătorilor de automobile în urma reducerilor din cauza penuriei de microcipuri.

Vânzările de mașini noi în Europa au scăzut la cel mai scăzut nivel înregistrat în februarie, deoarece întreruperile lanțului de aprovizionare au continuat să afecteze sectorul.

Înregistrările au scăzut cu 5,4%, până la 804.028 pe piețele UE, EFTA și Marea Britanie, potrivit datelor publicate de asociația industrială ACEA.

Aceasta este o scădere mai abruptă decât scăderea de 2,4% din ianuarie și extinde șirul de scăderi a industriei la opt luni.

Liderul de piață Volkswagen Group a înregistrat o scădere a înmatriculărilor cu 12%, toate mărcile, cu excepția Porsche, înregistrând scăderi.

Vânzările Porsche au crescut cu 8,1%, în timp ce volumul mărcii VW a scăzut cu 17%, Skoda cu 12%, vânzările Seat au scăzut cu 10%, iar Audi cu 3,5%.

Vânzările la Stellantis au scăzut cu 18%, Peugeot cu 24%, Alfa Romeo cu 23%, Fiat cu 22% și Citroen cu 19%, înmatriculările Jeep cu 7,8% și Opel cu 7,6%. DS Automobiles a câștigat 13 la sută.

Problemele continuă pentru constructorii auto

Înmatriculările Grupului Renault au scăzut cu 3,8%, vânzările Dacia au crescut cu 14% și Renault cu 13%.

Hyundai Group s-a remarcat cu un câștig de 25%, marca Hyundai în creștere cu 26% și Kia cu 25%.

Printre alte mărci asiatice, înmatriculările Honda au crescut cu 68%, Toyota a crescut cu 4,8%, Lexus a câștigat 3%, în timp ce volumul Nissan a scăzut cu 25%.

Marca Mercedes-Benz a câștigat cu 3%, iar BMW a scăzut cu 4,4%.

După ce deficitul de microcipuri a cauzat opriri continue a producției în ultimele 12 luni, producătorii de automobile se pregătesc pentru mai multe perturbări ale producției din cauza problemelor lanțului de aprovizionare exacerbate de războiul din Ucraina.

„Cererea europeană de mașini era deja ridicată înainte ca invazia Ucrainei de către Rusia să ducă la opriri ale producției și penurie de componente, care vor întârzia și mai mult redresarea vânzărilor de autovehicule europene în 2022”, au spus mai mulți specialiști din industrie.

În timp ce piețele, inclusiv Marea Britanie, Germania și Spania au raportat o creștere pentru februarie, Italia și Franța au înregistrat scăderi de două cifre.

Citește și: