Industria auto europeană are din nou dificultăți: cea mai nouă criză cu care se confruntă, ne afectează pe toți

Industria auto europeană are din nou dificultăți: cea mai nouă criză cu care se confruntă, ne afectează pe toți

Pe măsură ce furnizorii implementează programe de schimb eficiente din punct de vedere energetic pe fondul crizei energetice din Europa, penuria de componente care a rezultat ar putea declanșa opriri de producție.

Producătorii de automobile europeni ar putea vedea o scădere a producției cu peste 1 milion de vehicule pe trimestru, începând cu sfârșitul acestui an și continuă până în 2023, pe măsură ce criza energetică din regiune afectează lanțul de aprovizionare.

Penuria de piese și blocajele în aprovizionare sunt probabil să afecteze cel mai mult producătorii de automobile din noiembrie până în primăvara lui 2023, în special dacă energia este tăiată în lunile mai reci de iarnă, a declarat S&P Global Mobility într-un raport.

„Presiunea asupra lanțului de aprovizionare auto va fi intensă, mai ales cu cât se trece mai mult în amonte de producția de vehicule”, a spus analistul Edwin Pope. Este posibil ca fabricile să fie nevoite să oprească „transporturile de vehicule finalizate din cauza lipsei de componente individuale”.

Guvernele din Europa intervin pentru a reduce impactul crizei energetice, dar măsurile ar putea să nu fie suficiente pentru a proteja industria auto de opririle producției din această iarnă.

Vin vremuri grele

Modelele de aprovizionare just-in-time se vor confrunta, de asemenea, cu probleme, deoarece unii furnizori implementează programe de schimb eficiente din punct de vedere energetic.

Lipsa de piese și blocajele care au urmat ar putea declanșa opriri de producție asemănătoare celor care au avut loc în timpul pandemiei și a invaziei ruse a Ucrainei, potrivit raportului.

S&P estimase că fabricile din Europa vor produce între 4 și 4,5 milioane de vehicule pe trimestru. Dacă se aplică restricții energetice, producția auto ar putea scădea până la 2,8 milioane pe trimestru. Aceasta ar însemna 4,8 milioane până la 6,8 milioane de unități de producție pierdute pe o bază anuală.

Deocamdată, unii producători auto încă raportează câștiguri puternice. Mercedes-Benz a declarat că vânzările au crescut cu mai mult de o cincime în timpul celui de-al treilea trimestru, în ciuda problemelor legate de lanțul de aprovizionare, a inflației și a perspectivelor economice dure.

Prognoza a analizat 11 hub-uri majore de producție de mașini din Europa și le-a clasat în funcție de țările care sunt cel mai bine poziționate pentru a suporta vânturile de energie așteptate în această iarnă.

Republica Cehă și Germania s-au clasat pe primul loc, Germania în special beneficiind de o dependență relativ scăzută de electricitatea derivată din gaz și de nivelurile sale actuale de stocare a gazelor, potrivit raportului.

Fabricile din Spania, Italia și Belgia se confruntă cu cele mai mari riscuri, toate cele trei țări primind cel mai mic scor la autosuficiență energetică.