Încă o țară din Europa lovită de tranziția la mașini electrice: câți oameni rămân fără loc de muncă

Încă o țară din Europa lovită de tranziția la mașini electrice: câți oameni rămân fără loc de muncă

Tranziția la vehiculele electrice va pune în pericol aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, au declarat sindicatele metalurgicelor și un grup de lobby, cerând guvernului să înceapă discuții cu privire la măsurile de sprijinire a industriei auto.

Analiștii spun că sectorul auto din Italia ar putea fi afectat mai rău decât în ​​altă parte din cauza dimensiunii medii mici a companiilor din țară și a amplorii investițiilor necesare pentru a se conforma cu planul climatic „Fit-For-55” al Uniunii Europene care elimina treptat motoarele cu ardere. 2035.

„Acest plan, dacă nu este însoțit de intervenția guvernamentală, ar putea duce la o pierdere de aproximativ 73.000 de locuri de muncă în Italia, cu 63.000 în perioada 2025-2030”, au declarat într-un comunicat grupul patronal Federmeccanica și sindicatele FIM, FIOM și UILM, un moment rar de unitate.

Ei au spus că producția de vehicule în Italia a scăzut de la peste 1,8 milioane de unități în 1997 la 700.000 anul trecut, inclusiv mai puțin de 500.000 de mașini.

O situație volatilă

„Trebuie să revenim la producerea a aproximativ 1,5 milioane de unități pe an”, a spus șefa FIOM, Francesca Re David.

Industria auto din Italia are 278.000 de angajați direct și indirect și reprezintă aproximativ 6% din produsul intern brut al țării, potrivit datelor de la asociația auto ANFIA.

Cu toate acestea, ministrul Industriei Giancarlo Giorgetti a declarat că va prezenta propuneri în săptămânile următoare pentru stimulente pentru a sprijini industria auto italiană.

De asemenea, sindicatele îndeamnă guvernul să încheie un acord final cu Stellantis, cel mai mare producător de automobile din țară, pentru a construi o uzină de fabricare a bateriilor pentru a ajuta producția de vehicule electrificate în Italia.

CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares, a declarat anul trecut că grupul va construi una dintre fabricile sale europene de baterii în Termoli, în centrul Italiei, dar încă nu a fost semnat un acord cu Roma.