GM se întoarce în Europa: când urmează să fie lansate Hummer și Cadillac

GM se întoarce în Europa: când urmează să fie lansate Hummer și Cadillac

Mișcarea ar reprezenta un interes reînnoit în regiune, după ce compania a vândut mărcile Opel și Vauxhall în 2017 către ceea ce este acum Stellantis, după două decenii de pierderi.

General Motors intenționează să se întoarcă în Europa cu modele alimentate cu baterii, începând cu marca Cadillac și ia în considerare vânzarea uriașului vehicul electric Hummer.

Producătorul auto ar putea începe să importe Cadillac Lyriq electric, care este deja comercializat în SUA.

Extinderea ofertei GM i-ar extinde prezența pe o piață în care compania vinde în prezent doar vehicule de lux și mașina sport Corvette în număr mic.

GM a reînviat recent marca inactivă Hummer, începând producția pickup-ului electric în decembrie.

Plăcuța de identificare a fost controversată în rândul ecologiștilor cu modelul Hummer H2 care a folosit aproximativ un galon (3,8 litri) de combustibil pentru a conduce 10 mile (16 km).

Producătorul auto a achiziționat marca Hummer de la antreprenorul militar AM General la sfârșitul anilor 1990, în apogeul boom-ului SUV-urilor din SUA.

Exclusiv electric

Prețurile ridicate ale benzinei au redus vânzările, iar falimentul GM din 2009 a determinat compania să oprească producția tuturor Hummer-urilor în 2010.

În timp ce GM a vândut cea mai mare parte a operațiunilor sale europene, a continuat să comercializeze un număr limitat de modele Cadillac importate printr-o unitate elvețiană.

De asemenea, compania are în vedere înființarea unui startup de mobilitate în Europa, împreună cu posibilitatea de vânzări tradiționale.

Vânzările de vehicule noi din Europa au scăzut pentru a 11-a lună consecutivă în mai, deoarece inflația record și scăderea încrederii consumatorilor s-au alăturat întreruperilor prelungite ale lanțului de aprovizionare.

Cadillac a lucrat pentru a-și converti întreaga linie la vehicule electrice până în 2030. GM vrea să se întoarcă în Europa cu modele electrice, deoarece compania nu ar trebui să-și facă griji cu privire la reglementările stricte privind emisiile din Uniunea Europeană, care a fost un factor în determinarea producătorului auto de a vinde Opel și Vauxhall acum cinci ani.

În noiembrie, GM l-a promovat pe Mahmoud Samara, pe atunci vicepreședinte al vânzărilor Cadillac pentru America de Nord, să conducă reluarea operațiunilor pe continent, a spus compania.

La momentul anunțului, Samara a spus că „Europa este a doua cea mai mare și cea mai rapidă creștere a pieței de vehicule electrice din lume, prezentând o oportunitate semnificativă, deoarece GM este pe cale să-și lanseze portofoliul cuprinzător și de ultimă generație de vehicule electrice și AV împreună cu software nou și inovator, tehnologie autonomă și servicii de transport și logistică.”