General Motors nu renunță la Europa: cum își propune să revină pe piață

General Motors nu renunță la Europa: cum își propune să revină pe piață

CEO-ul GM, Mary Barra, spune că producătorul de automobile poate reintra pe piața europeană ca „un jucător al tuturor vehiculelor electrice” la cinci ani după ce a vândut mărcile Opel/Vauxhall.

General Motors poate intra din nou pe piața europeană ca o companie axată pe vehiculele electrice, a spus CEO-ul GM, Mary Barra, chiar dacă nu are „remușcări” cu privire la cesionarea Opel/Vauxhall către PSA Group în 2017.

Barra a făcut aceste comentarii la conferința globală a Institutului Milken de luna aceasta, Los Angeles.

„În urmă cu aproximativ cinci ani, ne-am vândut afacerea Opel către ceea ce este acum Stellantis și nu avem remușcări din cauza unei afaceri cu ardere internă”, a spus ea, „dar putem reintra în Europa ca jucători exclusiv EV, iar eu aștept cu nerăbdare asta”, i-a spus ea lui Brian Sullivan de la CNBC la conferință.

Barra și Carlos Tavares, CEO al PSA la acea vreme și acum șef al Stellantis, au conceput vânzarea de 2,2 miliarde de dolari a afacerii europene a GM după ani de pierderi. Sub PSA, iar acum Stellantis, Opel a revenit la profitabilitate prin integrarea operațiunilor de dezvoltare, producție și back-office.

GM nu a ieșit complet din Europa după vânzarea Opel, păstrând un sediu în Zurich și vânzând un număr mic de Cadillac-uri (în mare parte crossover-ul XT4) și Chevrolet Corvette și Camaro.

Anul trecut s-au vândut aproximativ 500 din fiecare marcă în Europa, conform JATO Dynamics.

GM și-a semnalat anul trecut intențiile de a juca un rol mai important în Europa.

În noiembrie, producătorul auto a declarat că îl numește pe Mahmoud Samara, director de vânzări Cadillac, ca președinte și director general al GM Europe.

Viitorul electric

„Misiunea lui este de a transforma operațiunile noastre actuale într-o start-up netradițională de mobilitate în regiune”, a spus GM, adăugând: „Vom lua decizii foarte deliberate despre unde și cum concuram în Europa”.

Samara are sediul în Zurich și raportează lui Steve Kiefer, vicepreședinte senior și președinte GM International.

Un purtător de cuvânt al GM Europe a declarat că producătorul auto va comunica mai multe detalii despre operațiunile sale reînnoite în Europa.

„Împreună cu echipa sa de la sediul nostru din Zurich, el pregătește această lansare, valorificând noile inițiative și tehnologii pe care GM le oferă pentru oportunități de creștere globală”, a spus purtătorul de cuvânt despre Samara.

Samara a condus o mare parte din tranziția Cadillac la vehiculele electrice anul trecut. El a spus că piața în creștere a vehiculelor electrice din Europa prezintă o oportunitate semnificativă pe măsură ce GM își lansează portofoliul de vehicule electrice și autonome.

„În următoarele luni, echipa noastră va dezvolta planurile noastre de a aduce cele mai bune produse și servicii ale noastre clienților din Europa”, a spus el într-un comunicat anul trecut. „Afacerea noastră se va întinde pe piețele majore din Europa.”

„Avem mari aspirații în Europa, deoarece este a doua piață de vehicule electrice ca mărime și cea mai rapidă creștere”, a adăugat el, menționând că GM investește 35 de miliarde de dolari în mașini electrice și baterii la nivel mondial.