Ford își schimbă strategia: cum vrea să depășească Tesla

Ford își schimbă strategia: cum vrea să depășească Tesla

Producător auto încearcă tot ce poate pentru a concura cu Tesla, care domină piața vehiculelor electrice.

Ford vrea să adune cât mai multe avantaje în lupta sa pentru poziția de lider al pieței de vehicule electrice.

Producătorul auto din Dearborn, Michigan, se uită la orice care îi poate oferi un avantaj față de rivalii săi principali. De asemenea, vrea să scape de tot ceea ce o împiedică să depășească Tesla, rivalul său numărul 1, potrivit CEO-ului Jim Farley.

Ford a început prin a reorganiza operațiunile de producție. Acesta a separat mașinile cu motor cu ardere internă  sau mașinile pe benzină de vehiculele electrice cu baterie. Scopul acestei reorganizări este de a permite Ford Model e, noua entitate a vehiculelor electrice, să funcționeze mai mult ca un startup, adică mai agil și să efectueze actualizări over-the-air pe măsură ce se fac inovații.

De asemenea, compania a decis să lanseze versiuni electrice ale celor mai legendare modele ale sale, în speranța de a seduce consumatorii. Așa se face că crossover-ul Ford Mustang Mach-E a fost unul dintre primele modele electrice comercializate de grup. Ford a lansat apoi camioneta F-150 Lightning, versiunea electrică a emblematicului F-150, cel mai bine vândut vehicul în Statele Unite de mai multe decenii.

Producătorul auto vrea să desfășoare o altă armă pentru a-i permite să joace în condiții egale cu Tesla. Într-adevăr, Farley ar dori să-i convingă pe dealerii companiei să reducă considerabil costul livrării unui vehicul electric către consumatori, relatează Reuters.

Ford vrea să-și revizuiască rețeaua de distribuție

Directorul executiv va face această solicitare în cadrul unei întâlniri de săptămâna viitoare la Las Vegas cu dealerii. Cererea va veni ca parte a noilor acorduri cu privire la modul în care dealerii vând vehiculele electrice produse de Ford, a spus Reuters, citând surse anonime.

„Colaborăm cu dealerii noștri pentru a crea un model de vânzare cu amănuntul mai bun decât ceea ce este oferit de orice OEM tradițional (producător de echipamente originale) și mai bun decât start-up-urile care se străduiesc acum să dezvolte rețele de vânzări și service pentru a sprijini clienții în încercarea de a susține și crește cota”, a spus Farley analiştilor în timpul apelului pentru veniturile din al doilea trimestru.

Presat de analiști, el a indicat apoi că „trebuie să scoatem acești 2.000 de dolari din costul nostru de distribuție pentru a fi competitivi” cu Tesla, Rivian și producătorii chinezi de vehicule electrice. El a subliniat că ceea ce au în comun toți acești rivali este că vând direct consumatorilor fără a trece prin dealeri.

O treime din economiile de 2.000 de dolari ar putea proveni din implementarea unui nou sistem de distribuție pe care Farley îl numește „model cu stocuri reduse”. „Clientul comandă un vehicul, iar apoi îl expediem clientului. La asta mă refer la un model cu stoc redus. Trebuie să mergem la asta”, a explicat el.

Practic, Ford nu exclude un sistem asemănător Tesla, cu un site web unde consumatorii își pot comanda vehiculul direct de la producător și unde poate ajusta prețurile atunci când este necesar.

Etichete: