Finalul unei ere: ce se întâmplă cu Ford Mustang

Finalul unei ere: ce se întâmplă cu Ford Mustang

Mustang va debuta pe măsură ce Ford se reinventează prin reducerea locurilor de muncă și reorganizarea forței de muncă pentru a se pregăti pentru un viitor alimentat de baterii.

Cele șase generații de Mustang introduse în ultimele șase decenii au reflectat adesea prioritățile și ambițiile Ford la acea vreme.

Prima mașină de tip ponei, de exemplu, a avut ca scop atragerea valului viitor de baby boomers postbelic care își doreau ceva mai modern și mai interesant decât sedanurile părinților lor.

Mustang II a fost un răspuns mai mic, în mod fortuit, la criza petrolului din anii 1970. Generația actuală a fost prima care a devenit globală, deoarece Ford s-a străduit să fie mai competitivă și mai profitabilă pe piețele de peste mări precum Europa și China.

Mustang-ul din a șaptea generație, care debutează în câteva săptămâni, este un produs al unei companii care se reinventează. Ford reduce locurile de muncă și își reorganizează forța de muncă pentru a acorda prioritate vehiculelor electrice, care reprezintă mai puțin de 3% din vânzările sale în SUA până acum în acest an.

Totuși, acest amestec începe să se schimbe rapid, iar Ford se grăbește să rămână „în fața valului”. De la 1 aprilie, a raportat că a vândut cu 286 mai mult din crossoverele sale electrice Mustang Mach-E în SUA decât Mustang-urile pe benzină.

Compania a încetat recent să vândă EcoSport în America de Nord, iar Transit Connect, Escape și Edge sunt de așteptat să dispară în următorii ani. Ford se concentrează acum în mare măsură pe Seria F, Mustang și Bronco – familii de vehicule care folosesc platforme cu cicluri de viață relativ lungi care pot fi ocazional îmbunătățite cu derivate și ediții speciale, reducând urgența reproiectărilor de la sol.

Mustang 2024

Mașina are o nouă platformă, numită S650, dar nu este de așteptat să se îndepărteze drastic de modelul actual S550. O variantă hibridă care a fost planificată pentru jumătatea deceniului a fost abandonată, conform a trei persoane familiarizate cu planurile, iar mașina nu este de așteptat să aibă o configurație cu tracțiune integrală.

Ford le-a spus furnizorilor că prelungește ciclul de viață al produsului de la șase la opt ani, asigurându-se că acesta va fi ultimul Mustang alimentat pe benzină înainte de trecerea așteptată la modelul electric în jurul anului 2030.

„Mustang-ul poate urma în mare măsură calea lui Dodge Challenger din ultimii 15 ani: versiuni interesante, distractive, creative, nostalgice”, a declarat Karl Brauer, analist executiv la ISeeCars, într-un interviu.

Pentru a sărbători ceea ce ar putea fi ultimul de acest gen, Ford le cere proprietarilor de Mustang să formeze o paradă pe care o numește „The Stampede”, care se îndreaptă de la sediul său din Dearborn până în centrul orașului Detroit pentru dezvăluirea mașinii de generația a șaptea, pe 14 septembrie, ca mașină a orașului.

Etichete: