Folosești site-uri de întâlniri? Ce drepturi ai acum și cum poți ajunge să fii chiar și despăgubit

Folosești site-uri de întâlniri? Ce drepturi ai acum și cum poți ajunge să fii chiar și despăgubit

Puțini consumatori de servicii digitale știu faptul că, din luna ianuarie a anului curent, au intrat în vigoare o serie de prevederi legislative care le oferă drepturi extinse asupra serviciilor de acest tip.

Mai exact, prevede actul normativ în cauză, „De la 1 ianuarie 2022, aveți o garanție legală de conformitate pentru toate serviciile digitale. Iar site-urile de întâlniri fac parte din această categorie. Bineînțeles, aceasta nu este o garanție pentru cazul în care profilurile nu corespund criteriilor dumneavoastră, ci o garanție în caz de funcționare defectuoasă a site-ului de întâlniri”.

Cunoaște-ți mai bine drepturile în spațiul virtual

Conform explicațiilor avocatnet.ro, dacă nu ai acces la contul tău, sau dacă serviciul de chat nu mai funcționează pe site, poți cere repararea serviciului și, în caz contrar, reducerea prețului sau chiar anularea abonamentului. În cazul unui litigiu cu un site de întâlniri cu sediul într-o altă țară din UE, trebuie să contactezi ECC Romania.

„Consumatorul nu este obligat să plătească pentru utilizarea conţinutului digital sau a serviciului digital în perioada anterioară încetării contractului şi în care conţinutul digital sau serviciul digital nu a fost în conformitate”, mai prevede ordonanța.

De asemenea, trebuie punctat și faptul că, prin noile norme privind contractele digitale, consumatorii vor fi protejați atunci când conținutul digital (de exemplu, muzică sau software descărcate) și serviciile digitale sunt defectuoase. Aceștia vor avea dreptul legal la o soluție, de exemplu, o reducere de preț sau rezilierea contractului și rambursarea sumei plătite.

Directiva privind vânzarea de bunuri le va asigura consumatorilor același nivel de protecție în întreaga UE – și atunci când își fac cumpărăturile online și atunci când cumpără dintr-un magazin – și va acoperi toate bunurile, inclusiv bunurile cu componente digitale (de exemplu, un frigider inteligent).

Nu în ultimul rând, noile norme mențin perioada minimă de garanție de doi ani de la data la care consumatorul primește bunul și prevăd o perioadă de un an pentru inversarea sarcinii probei în favoarea consumatorului. În practică, aceasta înseamnă că, în primul an, va fi datoria vânzătorului să dovedească faptul că bunul nu a fost defect încă de la început.

Citește și: