Flotările coreene și cum îți pot îmbunătăți memoria: ce arată ultimele studii

Flotările coreene și cum îți pot îmbunătăți memoria: ce arată ultimele studii

Cine nu a fost forțat împotriva voinței lor să facă prea multe repetări grele ale acestui exercițiu? Prezentat drept antrenamentul suprem pentru întregul corp care nu necesită echipament, profesorii de gimnastică și instructorii de exerciții din întreaga lume jură pe eficacitatea acestuia. Iată cum te ajută flotările coreene.

Oricât de obositor ar putea fi, s-ar putea dovedi că profesorul tău de gimnastică a avut dreptate: noi cercetări sugerează că flotările coreene nu numai că îmbunătățesc rezistența – așa cum te-ai putea aștepta – dar poate fi legat de o îmbunătățire a memoriei pe termen scurt.

Numit “burpee”, exercițiul a intrat rapid în schema de antrenament a Armatei americane, ca modalitate de evaluare a formei în care se aflau recruții pentru cel de-al Doilea Război Mondial. Orice soldat care putea executa acest exercițiu, în cantitatea solicitată de instructor, era considerat apt din punct de vedere fizic pentru a lupta în tranșee. Dar, în ce constă exercițiul?

Deși originea exercițiului este cea amintită mai sus, termenul burpee a intrat în limba română cu sensul de „flotări coreene”. Nu știm de unde provine acest termen și ce legătură are cu Coreea, dar dacă vrei să execuți corect niște „coreene”, iată ce ai de făcut:  începe exercițiul din poziția stând în picioare, cu membrele inferioare depărtate la nivelul umerilor. Apoi, păstrând spatele drept, adoptă poziția ghemuit până atingi podeaua cu brațele. „Aruncă” picioarele în spate până ajungi în poziția de flotare, după care revino în poziția ghemuit. Ridică-te din poziția ghemuit și înalță-te, ca și când ai vrea să arunci o minge de baschet la coș. Trebuie să fie o explozie, în care lucrează atât mușchii picioarelor, cât și mușchii brațelor.

Flotările coreene îți ajută memoria pe termen scurt

Publicat în revista Environmental Research and Public Health, studiul a implicat 52 de băieți și fete adolescenți între 15 și 16 ani, deoarece bursele existente arată că acea perioadă din viață este una deosebit de sensibilă pentru îmbunătățirea rezistenței. Timp de patru luni, cercetătorii au împărțit adolescenții într-un grup de control și experimental. Primul a participat la un program tipic de anduranță care nu a implicat burpee, în timp ce cel din urmă a urmat același program, dar cu exercițiul. În practică, adolescenții au început prin a efectua flotările coreene timp de 60 de secunde, durata crescând pe măsură ce studiul a continuat.

Cercetătorii au descoperit că adolescenții implicați în programul de burpee au alergat cu 8,6% mai repede într-o alergare de 2000 de metri. Între timp, adolescenții din grupul de control au fost cu doar 1,9% mai rapizi, ceea ce datele indică că nu este o diferență semnificativă statistic.

Lucrurile devin și mai interesante când te uiți la memoria pe termen scurt. Potrivit studiului, adolescenții implicați în programul de flotări coreene au prezentat o îmbunătățire uimitoare cu 26% a memoriei, în testul Jacobs bine-cunoscut – o evaluare a memoriei pe termen scurt, care folosește un interval de cifre pe care participanții trebuie să și-l amintească în aceeași ordine în care au fost prezentate numerele.